Monday, January 4, 2010

47 הרוגים בסומליה

פקיסטן: הצבא אמריקאי ביצע שוב סיכול ממוקד בווזיריסטן, פקיסטן. בסיכול נהרגו מורה ובנו בן ה-9. האירוע התרחש ביישוב מוסאקי (MUSAKI) בצפון-ווזיריסטן.

תימן: האימאמים הכריזמטיים העיקריים בארגון אל-קאעידה: אנוואר אל-עאוולקי נמצא כרגע בתימן ואחראי גם לקשר עם נידאל מאליק חסן; חאלד עבד אל-רחמן אל-חוסאן, החבר המועצת השריעה של אל-קאעידה; אבו יחיא אל-ליבי שברח מהכלא באפגניסטן והפך למטיף הראשי של אל-קאעידה; אבו מוחמד אל-מקדיסי הנחשב לבעל ההשפעה הגדולה ביותר בקרב ג'יהדיסטים במערב (שמו בערבית الشيخ أبو محمد المقدسي- בתמונה).

סומליה: ארגונים בינלאומיים מסרו כי בעימותים ביו כוחות הממשלה של סומליה לבין ארגון "אל-שאבאב" (המזוהה עם אל-קאעידה), נהרגו עד יום ראשון אחה"צ 47 אנשים ו-100 נוספים נפצעו. האירועים התרחשו בעיר המרכזית דומאסארב במחוז גאלגאדוד (Galgadud). הארגון המוסלמי אל-שאבאב מנסה להכשיל את מאמציהן של מדינות-המערב לייצב את המדינה הסומלית הנתונה במלחמת אזרחים כבר 19 שנה.

פקיסטן: 6 הרוגים ממטען צד הבוקר. בין ההרוגים, שר-לשעבר לענייני השקיה (Ghaniur Rehman).

אפגניסטן: הצבא האפגני הרשמי וכוחות נאט"ו מסרו שבהיתקלות שהייתה ביום שבת (2 ינואר), במחוז "קונדוש", נהרגו 18 פעילי טליבאן ו-19 מהם נפצעו. מקור צבאי המסר שהקרב התנהל בסיוע אווירי של נאט"ו. מושל מחוז "קונדוש" טען שנהרגו 25 פעילי טליבאן.

אפגניסטן: מטוס ללא טייס אמריקאי התרסק באפגניסטן במחוז "פאקטיקה" במזרח אפגניסטן. בטליבאן טענו שהם הפילו את המטוס. הצבא האמריקאי מסר שכנראה זו הייתה תקלה טכנית.

ארה"ב - אפגניסטן: הטבח של הילדים באפגניסטן אינו מעורר עניין בתקשורת בארה"ב. חקירה של האו"ם העלתה שנהרגו 8 ילדים באירוע שהתרחש ב-26 בדצמבר 2009, (כפי שציינתי במאמר על הסיכולים הממוקדים של אובמה).

אפגניסטן: כוחות הטליבאן הוציאו להורג 6 אנשים באשמת ריגול לטובת ארה"ב וכוחות נאט"ו. ההוצאה להורג התרחשה ביום שבת (2 בינואר) במחוז אורזוגאן.

לבנון: בלבנון הביעו חשש שהתקרית במחנה "עין אל-חילווה" תזרז את כניסתם של גורמים אסלאמיים רדיקליים בסגנון אל-קאעידה.

אפגניסטן: הבוקר נהרג חייל בריטי באפגניסטן מפיצוץ מטען במחוז "הלמאנד". בשנת 2009 נהרגו 108 חיילים בריטים. מאז הפלישה לאפגניסטן נהרגו 246 חיילים בריטים. בנוסף לכך, 4 חיילים אמריקאים נהרגו מפיצוץ מטען במערב אפגניסטן.

מצרים: מצרים, ישראל וארה"ב מנסות לחדש את המשא-ומתן עם אבו-מאזן. התוכנית העיקרית היא להגיע להסכם מסגרת סופית בתוך 9 חודשים ולהקצות למשא-ומתן שנתיים.

מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: