Saturday, January 30, 2010

19 הרוגים נוספים בסומליה


ישראל: ציפי לבני מסתמנת כאכזבה הפוליטית הקשה ביותר מאז הבחירות האחרונות. כראש אופוזיציה היא חושבת שהיא צריכה לפעול גם נגד מדינת-ישראל. לא הדמוקרטיה הישראלית מתפוררת, אלא ציפי לבני מתפוררת יחד עם כל מפלגת קדימה (אם לא יהיה שינוי קרדינלי במפלגה הזו). לאט ולאט והתמדה, ציפי לבני הפכה לפוליטיקאית הכי ברוטאלית בפוליטיקה הישראלית של השנים האחרונות.

סומליה: בקרבות קשים שפרצו מחדש באזור העיר מוגדישו בירת סומליה בין הארגונים האסלאמיים השונים נהרגו לפחות 19 בני-אדם. כך מסרו מקורות ביטחוניים בסומליה ב-29 בינואר 2010. הקרבות פרצו מחדש בין הארגונים האסלאמיים התומכים בממשלה לבין ארגון הטרור "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. במהלך חודש ינואר נהרגו מאות בני-אדם בקרבות בין הארגונים המוסלמים.

אפגניסטן: טרוריסטים מארגון הטליבאן השתלטו על בנין במחוז הלמנד. באירוע נהרגו לפחות 6 בני-אדם. בהתקפה השתתפו טרוריסטים אחדים שניסו להשתלט על מוסדות ממשלתיים ולגרום לנפגעים רבים בדומה למה שהתרחש ב-18 בינואר 2010. דובר צבאי באפגניסטן מסר כי כל ההרוגים הם כנראה המחבלים המתאבדים.

אפגניסטן: 3 חיילים אמריקאים נהרגו באפגניסטן ב-29 בינואר 2010, כך מסר דובר צבאי באפגניסטן. בחודש ינואר 2010 נהרגו לפחות 30 חיילים אמריקאים באפגניסטן, וזאת בהשוואה ל-14 חיילים הרוגים בחודש בינואר 2009.

פקיסטן: צבא ארה"ב ערך
סיכול-ממוקד נוסף בצפון-ווזיריסטן. 5 בני-אדם נהרגו בהתקפה.

קשמיר-הודו: 2 חיילים הודים נהרגו בידי חוליית טרור מוסלמית בקשמיר ההודית.

גרמניה: דובר צבאי גרמני מסר כי ישראל תאמן חיילים גרמנים בהפעלת מזל"טים.

עזה-החמאס: ארגון החמאס בעזה הודיע כי ישראל התנקשה בדובאי במחמוד אל-מבחוח - מי שהיה אחראי לחטיפתם ולרציחתם של החיילים אבי סספורטס ואלי סעדון ב-1989. אל-מבחוח היה נציג החמאס בדובאי והיה אחראי לנתיב ההברחות של נשק מאיראן לנסיכות הטרור האסלאמית בעזה. דובאי מהווה מרכז פיננסי איראני ומרכז למימון ארגוני טרור בחסות האיראנית. עבור תמורת תשלום, ממשלת דובאי מעלימה עין לנוכח הפעילות האיראנית במקום. לפני ימים אחדים נודע שמפקד בכיר של תא השייך לאל-קאעידה ושבסיסו היה בסוריה, נהרג בעיר מוסול שבעיראק בפשיטה משותפת של הצבא העיראקי והאמריקאי ב-22 בינואר 2010. כ-90 אחוזים מהמתאבדים שהופעלו בעיראק מאז 2003, נכנסו דרך סוריה. ארה"ב ממשיכה לשלוח הזהרות לעבר סוריה.
המודיעין הסורי ממשיך לסייע לפעילי אל-קאעידה להיכנס לעיראק לאחר הדרכה, אימון וסיוע. בפשיטה האמריקאית לסוריה ב-26 באוקטובר 2008 חוסל מנהיג אל-קאעידה, אבו ע'אדייה (בדראן טורקי הישאם אל-מזידי) שהיה האחראי על הגזרה הסורית.

סוריה: מצב זכויות האדם בסוריה נחשב לאחד מהגרועים בעולם. כוחות-הביטחון של סוריה ממשיכים להתעמר באוכלוסייה הכורדית המונה כ-2 מיליון נפש - שהם כ-10 אחוז מתוך כלל האוכלוסייה הסורית. ממשלת סוריה ממשיכה לדחוף את הכורדים לעבר עיראק; היא מייצרת מחסור מלאכותי של מים בכפרי הכורדים; היא מגייסת "סייענים" כדי שיבריחו את בכורדים המדינה; לפחות 300,000 כורדים משוללים כל זכויות למרות שהם נולדו בסוריה ואבותיהם נולדו בסוריה. כמו כן, סוריה מעניקה מקלט לפעילי מפלגת אל-בעת' העיראקית, וכן היא מעניקה תמיכה והדרכה צבאית לפעילי טרור בדרכם לעיראק.

האיטי: אנחנו ממשיכים את מבצע ההתרמה למען תושבי האיטי: כל המעוניין לתרום לסיוע ההומניטארי הישראלי להאיטי, מוזמן לבצע העברה בנקאית לחברה ממשלתית הכפופה למשרד-החוץ בשם "איגוד להעברת טכנולוגיה", חשבון בנק מספר 50909 בסניף 690 של בנק הפועלים. כמו כן, יצוין כי התרומה אינה מוכרת כהוצאה. אל תגידו "עניי עירך קודמים", משום שהאיטי באמת מדינה ענייה ומוכת-גורל. תרומות באמצעות מד"א ניתן להעביר לחשבון 17926 בבנק דיסקונט, סניף 151 יד אליהו תל-אביב. שם החשבון "מגן דוד אדום תרומות לקריביים". לתרומות בכרטיס אשראי ל"מגן דוד אדום תרומות לקריביים" במספר הטלפון 03-6300272. עד כה נאספו "הבטחות" מרחבי העולם בסכום של מיליארד דולר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: