Sunday, January 24, 2010

30 בני-אדם נהרגו באפגניסטן

האיטי
: בעוד שצוות הסיוע הישראלי בהאיטי זוכה לשבחים ברחבי-העולם, ממשלת ישראל והתקשורת הישראלית מקבלים גינוי (מוצדק) על התנהגותם המבישה והילדותית בעת הביקור החשוב של נציגי הממשלה בגרמניה שהתקיים בתחילת השבוע ב-18 בינואר 2010. גם נציגי הממשלה וגם נציגי התקשורת ביישו את אזרחי ישראל על התנהגותם המטופשת והילדותית דווקא בעת הביקור בגרמניה. בעיני ממשלת ישראל ובעיני התקשורת הישראלית לזיכרון השואה אין כל ערך הדורש התנהגות יותר רצינית ויותר אחראית בעת ביקור ממלכתי בגרמניה. האשמה נופלת כולה על כתפי ראש-הממשלה שלא ידע להתנהג כפי שראוי לראש-ממשלה להתנהג בעת ביקור ממלכתי חשוב במדינה זרה. הנשיא פרס יערוך ביקור רשמי בגרמניה - אולי הוא יצליח לשפר מעט את הרושם שהותירו חברי הממשלה ונציגי התקשורת בעת ביקורם.

כל המעוניין לתרום לסיוע ההומניטארי הישראלי להאיטי, מוזמן לבצע העברה בנקאית לחברה ממשלתית הכפופה למשרד-החוץ בשם "איגוד להעברת טכנולוגיה", חשבון בנק מספר 50909 בסניף 690 של בנק הפועלים. כמו כן, יצוין כי התרומה אינה מוכרת כהוצאה. אל תגידו "עניי עירך קודמים", משום שהאיטי באמת מדינה ענייה ומוכת-גורל. תרומות באמצעות מד"א ניתן להעביר לחשבון 17926 בבנק דיסקונט, סניף 151 יד אליהו תל-אביב. שם החשבון "מגן דוד אדום תרומות לקריביים". לתרומות בכרטיס אשראי ל"מגן דוד אדום תרומות לקריביים" במספר הטלפון 03-6300272. עד כה נאספו "הבטחות" מרחבי העולם בסכום של מיליארד דולר.

סעודיה; גופותיהם של 20 חיילים סעודים התגלו בגבול עם תימן לאחר שהם הוכרזו נעדרים בעקבות הקרבות שנערכו בסמוך לגבול תימן נגד טרוריסטים שיעים הנתמכים על-ידי איראן.

בריטניה: ממשלת בריטניה עלתה את רמת הכוננות במדינה לאחר שהתקבלו ידיעות מודיעיניות על כוונתם של ארגוני טרור אסלאמיים לבצע פעולות טרור. כמו כן נמסר שהתקבלו ידיעות מודיעיניות על כוונתם של ארגוני טרור להחדיר מחבלות מתאבדות לארה"ב.

פקיסטן: מכונית תופת התפוצצה (ב-23 בינואר 2010) על-ידי מחבל מתאבד בצפון-מערב פקיסטן. בפיגוע נהרגו לפחות 5 בני-אדם וכ-20 בני-אדם נוספים נפצעו. מקורות פקיסטניים מסרו כי מאז יולי 2007 פעילי טרור מהטליבאן רצחו כ-3,000 בני-אדם בפיגועי טרור שהתרחשו בפקיסטן בלבד. מקורות ביטחוניים אמריקאים טענו כי "ארה"ב דוחפת את הצבא הפקיסטני לנקוט ביוזמה צבאית תקיפה יותר כדי להילחם בבסיסי הטליבאן ובבסיסי אל-קאעידה הנמצאים באזור ווזיריסטן".

אפגניסטן: 30 בני-אדם נהרגו בקרבת שהתפתחו בין פעילי טרור מארגון הטליבאן לבין כוחות אמריקאים במחוז "הלמנד" באפגניסטן (ב-23 בינואר 2010) ליד הגבול הפקיסטני. בין ההרוגים: 22 פעילי טרור, 2 חיילים אמריקאים, חיילים אפגניים ואזרחים אחדים. מאז תחילת שנת 2010, נהרגו 23 חיילים אמריקאים באפגניסטן.

סודאן-דארפור; מחקר חדש מעלה כי מרבית ההרוגים באזור דארפור מתו ממחלות ולא בגלל עימותים צבאיים. מדובר על כ-80 אחוזים מתוך 300,000 בני אדם שנהרגו בשנים האחרונות באזור דארפור בלבד. מחקר זה אינו משנה הרבה, כן ממשלת סודאן האסלאמית עסקה בחיסול שיטתי של תושבי דארפור בדרכים שונות.

סומליה: הקרבות מסומליה בין ארגון "אל-שבאב" המזוהה עם אל-קאעידה לבין כוחות הממשלה גובים קורבנות נוספים. ארגון "אל-שבאב" הצליח להשתלט על נקודות אסטרטגיות אחדות בסומליה לאחר ימים רבים עקובים מדם. עד כה נהרגו לפחות 500 בני-אדם מאז תחילת שנת 2010. הערכות הן שנהרגו למעלה מ-1,000 בני-אדם, אלפים נוספים נפצעו, ועשרות אלפים נמלטו מבתיהם. כמו כן נמסר על 6 פיראטים מסומליה שנהרגו בקרב שהתפתח בין קבוצות פיראטיות אחדות. ארגונים סיוע אחדים קוראים להטיל פיקוח על כל העברת נשק וחימוש לסומליה בשל המצב הביטחוני הקשה השורר במדינה. מדינות המערב מאמנות כ-20,000 חיילים ושוטרים סומלים כדי להתמודד צבאית עם הארגונים האסלאמיים הרדיקליים כדוגמת ארגון "אל-שבאב" המזוהה עם אל-קאעידה. כ-4 מיליון סומליים תלויים לחלוטין בארגוני הסיוע הזרים המספקים להם מזון וסיוע בסיסי ביותר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: