Thursday, January 14, 2010

7 הרוגים בעיראק מפיגוע התאבדות

סומליה: בקרבות הנמשכים בין ארגונים אסלאמיים הנאמנים לממשלה המרכזית לבין ארגון "אל-שבאב" המזוהה עם אל-קאעידה, נהרגו אתמול (13 בינואר) 24 בני-אדם ועוד כ-50 נוספים נפצעו. בין ההרוגים 10 ילדים שנהרגו מפצצת מרגמה.

האיטי: אלפי הרוגים בהאיטי בעקבות רעידת אדמה חזקה שהתרחשה ב-13 בינואר 2010. משלחת סיוע ישראלית מתוכננת להגיש עזרה לתושבים.

פקיסטן: לפחות ילד אחד נהרג וחמישה ילידים נוספים נפצעו, ב-13 בינואר 2010, מפיצוץ של מטען-חבלה בדרום-ווזיריסטן הנמצא תחת השליטה של פקיסטן. אזור דרום-ווזיריסטן מהווה בסיס עיקרי לפעילי הטליבאן ואל-קאעידה הנלחמים בפקיסטנים ובנוכחות האמריקאית באפגניסטן.

עיראק: 7 הרוגים ושישה פצועים מפיגוע התאבדות שהתרחש במחוז אל-אנבאר (الأنبار) שבעיראק. המחוז נחשב לאחד מהגדולים בעיראק ויש בו אוכלוסייה סונית ברובה.

לבנון: שלושה פצועים מהתנקשות בחייו של פעיל חיזבאללה, מוחמד זריק המתגורר בכפר פילה בדרום-לבנון. מלבנון נמסר שילדיו של זוריק נפצעו כתוצאה מפיצוץ של מטען חבלה שהוצמד סמוך לבניין בו הוא מתגורר.

תימן: מקורות ביטחוניים בתימן מסרו שמפקד בכיר באל-קאעידה, עבדאללה אל-מחדר, נהרג בחילופי-אש עם כוחות הביטחון ב-12 בינואר 2010. ארבעה פעילי טרור נוספים נעצרו. מקורות בתימן ממשיכים להודיע על קרבות נגד פעילי אל-קאעידה ונגד פעילים טרור שיעי הפועלים במחוז סעדה הסמוך לגבול הסעודי.

ישראל: הפרובוקטור הסלאמי הקיצוני המטיף לחיסולה של ישראל, ראאד סלאח, נידון ל-9 חודשי מאסר.

איראן: איראן גינתה את פעילותה הצבאית של סעודיה סמוך לגבול עם תימן. כאמור, ב-13 בינואר 2010, הצבא הסעודי חיסל מאות מחבלים שפלשו מתימן לסעודיה.

ארה"ב: דובר צבאי אמריקאי מסר על 3,478 חיילים אמריקאים שנהרגו בעיראק עד ל-12 בינואר 2010. כמו כן נמסר על 31,620 חיילים פצועים.

סוריה: בשאר אל-אסד הגיע לביקור בסעודיה ב-13 בינואר 2010. המלך הסעודי ניצל את ההזדמנות לתקוף את איראן (שהיא בעלת ברית של סוריה) על תמיכתה בארגוני הטרור השיעים במחוז סעדה התוקפים את סעודיה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: