Sunday, January 10, 2010

חייל דני נהרג באפגניסטן:

אפגניסטן: ביום שישי (8 בינואר 2010) נהרג חייל נאט"ו מדנמרק במערב אפגניסטן. מאז הפלישה לאפגניסטן ב-2002, נהרגו 29 חיילים דנים. 700 חיילים מסקנדינביה משרתים באפגניסטן במסגרת כוחות נאט"ו.

מצרים: מצרים הכריזה על חבר הפרלמנט הבריטי הרדיקלי, ג'ורג' גאלווי, כ"אישיות בלתי רצויה" במצרים. כוחות-הביטחון של מצרים התעמתו במשך ימים אחדים עם עשרות פעילים רדיקלים שהגיעו לעזה לאות הזדהות. לפני ימים אחדים נהרג שוטר מצרי מיריות של צלף פלסטיני. מרבית התקשרות הערבית הצדיקה את התנהגותה של מצרים כלפי הפרובוקציה המשותפת של החמאס בעזה ושל פעילי השמאל הרדיקלי המזדהים עם הג'יהאד העולמי.

פקיסטן: גורמים רשמיים בפקיסטן שוב הביעו מחאה נגד מדיניות הסיכולים הממוקדים של הצבא האמריקאי בווזיריסטן. גם ברחבי אפגניסטן נערכו הפגנות אחדות נגד הפעילות הצבאית האמריקאית הגורמת לנפגעים חפים-מפשע.

פקיסטן: מקורות ביטחוניים אנונימיים מסרו שהצבא האמריקאי ערך סיכול ממקוד נוסף הצפון-ווזיריסטן. נמסר על שני טרוריסטים הרוגים - כנראה פעילים מ"רשת חאקאני" האחראית לפיגוע שהתרחש בבסיס של ה-CIA באפגניסטן. מקורות אחרים נוקבים על 4 טרוריסטים הרוגים.

לבנון-חיזבאללה: העיתון הגרמני "דר שפיגל" מדווח של מה שכולם יודעים: חיזבאללה ממן את פעילותו באמצעות סחר בסמים. הדבר נודע בגרמניה בעקבות מעצרם של לבנונים אחדים בפרנקפורט.

הרשות הפלסטינית: ראש צוות המשא ומתן עם ישראל ברשות הפלסטינית, סאיב עריקאת, מסר שהשיחות עם ישראל לא יתחדשו ללא הקפאה מוחלטת של הבנייה בהתנחלויות.

סומליה: ארגוני סיוע בינלאומיים אחדים הפסיקו את פעילותם במערב סומליה בעקבות המצב הביטחוני הקשה השורר באזור. במהלך השבוע האחרון נהרגו כמעט 200 בני-אדם בעימותים בין כוחות הממשלה לבין ארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. כמו כן, פעילי הארגון המוסלמי הרדיקלי מסרו כי הם ישלחו את פעיליהם להילחם לצד פעילי אל-קאעידה הלוחמים נגד ממשלת תימן של צנעא.

לבנון: דובר כוחות האו"ם בדרום לבנון מסר כי כוחות האו"ם חשפו כמות משמעותית של אמצעי-לחימה ליד הגבול עם ישראל.
==
מאת ד"ר יוחאי סלע

No comments: