Tuesday, January 12, 2010

18 הרוגים נוספים בסומליה

סומליה: בקרבות שפרצו מחדש באזור מוגדישו בין תומכי הממשלה (בגיבוי מערבי) לבין ארגונים אסלאמיים רדיקליים המזוהים עם אל-קאעידה, נהרגו לפחות 18 בני-אדם במהלך יום אתמול (11 בינואר 2010).

הרשות הפלסטינית: שני מחבלים מתנועת החמאס נהרגו בבית-חנון בעת הכנת מטען חבלה.

תימן: שר-החוץ הגרמני, גווידו ווסטרוולה, ערך ביקור מדיני מפתיע בתימן ב-11 בינואר 2010. השר דן עם בכירים בממשלת צנעא על גורלם של החטופים הגרמנים (זוג הורים ושלושת ילדיהם) שנחטפו בידי קיצונים אסלאמיים ביוני 2009. לשר נודע שממשלת תימן יודעת היכן הם נמצאים.

אפגניסטן: שלושה חיילים אמריקאים נהרגו אתמול באפגניסטן. חייל צרפתי נהרג אתמול באפגניסטן. עוד שני חיילי נאט"ו נהרגו גם הם באפגניסטן (אחד מהם בריטי). שני אפגנים נורו למוות, בידי גורמים אסלאמיים קיצונים, בשעה שהם עסקו בתיקון כבישים. כוחות נאט"ו הודיעו כי במהלך יום אתמול נהרגו 11 פעילי טרור במחוז "מוסא קאלה" באפגניסטן.

טורקיה: למרות הפרובוקציה של ממשלת טורקיה שסייעה למשלחת הפרובוקטיבית להגיע לעזה ולהתעמת עם הכוחות המצריים, ראש-ממשלת טורקיה, ארדואן, הצהיר ש"המדיניות הישראלית מסכנת את שלום העולם". תזכורת: חייל מצרי נורה למוות מצלף פלסטיני, וכן מצרים החליטה שג'ורג' גאלאווי הוא "אישיות בלתי רצויה במצרים" לאור העימותים האלימים שפרצו בין ארגוני שמאל התומכים בג'יהאד העולמי לבין כוחות-הביטחון של מצרים.

אפגניסטן: עשרות טרוריסטים סעודים ומצרים פעילי אל-קאעידה החליטו להצטרף לאל-קאעידה הלוחמים בממשלת תימן. כך מסרו מקורות ביטחוניים בתימן ב-11 בינואר 2010.

מלזיה: עד כה הוצתו 9 כנסיות בעימותים בין מוסלמים לנוצרים במלזיה.

עיראק: לקראת הבחירות שיערכו ב-7 מרס 2010, האלימות הפנימית גוברת בצל רציחות, חטיפות ועימותים אלימים בין הפלגים השונים המנסים להתמודד בבחירות. משטרת עיראק אינה מצליחה למסור את המספר האמיתי של האירועים האלימים ואת היקפם. מדובר על עשרות פצועים והרוגים רק בימים האחרונים.

סוריה: שר-החוץ של איראן, מנושהר מוטאקי, הגיע לדמשק ב-11 בינואר 2010, שם הוא נפגש עם משלחת של חיזבאללה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: