Thursday, January 21, 2010

464 הרוגים בניגריה בעימותים בין מוסלמים לנוצרים

האיטי: משרד החוץ-ההולנדי פנה בבקשת עזרה לממשלת ישראל כדי לעזור בזיהויים של 17 הולנדים שנהרגו בהאיטי בעקבות רעידת האדמה - ישראל נענתה לבקשה ההולנדית. כמו כן נמסר שישראל שוקלת לשלוח כוח-שיטור ישראלי להאיטי לעזרת כוחות האו"ם הפועלים שם. ישראל צריכה לשלוח כוח-רפואי ומומחים נוספים לעזרת התושבים. ממשלת ישראל חייבת לקבל החלטה על הקמת בית-יתומים בהאיטי במימון ישראלי. לפני ימים אחדים ישראל וגרמניה חתמו על סיוע משותף למדינות העולם-שלישי. לכן אפשר להעביר חלק קטן מהתקציב למען המטרה החשובה הזו בהאיטי.

כל המעוניין לתרום לסיוע ההומניטארי הישראלי להאיטי, מוזמן לבצע העברה בנקאית לחברה ממשלתית הכפופה למשרד-החוץ בשם "איגוד להעברת טכנולוגיה", חשבון בנק מספר 50909 בסניף 690 של בנק הפועלים. כמו כן, יצוין כי התרומה אינה מוכרת כהוצאה. אל תגידו "עניי עירך קודמים", משום שהאיטי באמת מדינה ענייה ומוכת-גורל. תרומות באמצעות מד"א ניתן להעביר לחשבון 17926 בבנק דיסקונט, סניף 151 יד אליהו תל-אביב. שם החשבון "מגן דוד אדום תרומות לקריביים". לתרומות בכרטיס אשראי ל"מגן דוד אדום תרומות לקריביים" במספר הטלפון 03-6300272.

ניגריה: מקורות מוסמכים בניגריה מסרו כי בעימותים שפרצו בין מוסלמים לנוצרים נהרגו עד 20 בינואר 2010, למעלה מ-460 בני-אדם. העימותים החלו ב-17 בינואר בעת שמוסלמים העלו באש כנייס הנוצרית על יושביה. ממשלת ניגריה היטלה עוצר על עיירות אחדות כדי להשתלט על האירועים ולמנוע מעשי רצח נוספים. מקורות אחרים טוענים כי נהרגו עד כה קרוב ל-1,000 בני-אדם בימים האחרונים בעימותים הללו שפרצו ביוזמתם של המוסלמים בעיירה ג'וז.

פקיסטן-ווזיריסטן: מקורות ביטחוניים בפקיסטן מסרו כי הצבא האמריקאי ביצע שוב סיכול ממוקד בצפון ווזיריסטן הנמצא תחת השליטה הפקיסטנית. בסיכול נהרגו לפחות 5 בני-אדם ועוד רבים נפצעו. בתוך כך גוברת המחאה הפקיסטנית נגד הסיכולים הממוקדים של ארה"ב שגרמו למותם של מאות בני-אדם – כולם חפים-מפשע.

ארה"ב-פקיסטן: שר ההגנה האמריקאי, רוברט גייטס, הזהיר כי ארגון אל-קאעידה מנסה לערער את היציבות בדרום אסיה ולהביא לפריצתה של מלחמה גרעינית בין הודו לפקיסטן. הזהרתו זו של גייטס ניתנה לאור הצהרתם של פעילי אל-קאעידה ופעילי הטליבאן להתערב בכוח בסכסוך בין הודו לפקסיטן בנושא חבל קשמיר.

סוריה: ג'ורג' מיטשל, השליח אמריקאי למזרח-התיכון ערך ביקור בסוריה. שם הוא אמר כי לסוריה תפקיד מרכזי בתהליך השלום במזרח-התיכון. את אותו משפט הוא אמר ללבנונים, לישראלים, לפלסטינים, לסעודים, לירדנים, לאירופאים וגם לכל מי שמוכן להיפגש איתו ולדבר על השלום המזרח-התיכון.

תימן: חיל-האוויר התימני ממשיך לתקוף מהאוויר מעוזים אחדים של ארגון אל-קאעידה באזור מאריב - מזרחית לעיר הבירה צנעא.

עיראק: בתקריות רבות שהתרחשו ברחבי עיראק ב-20 בינואר 2010 נהרגו לפחות 6 בני-אדם ועוד כ-40 נפצעו. התקריות כללו פיגוע התאבדות.

ישראל: הזמר אלטון ג'ון צפוי להופיע בישראל ב-17 ביוני 2010. להקת מטאליקה תגיע לישראל ב-22 במאי 2010. זמרת הפופ ריהאנה צפויה להופיע בישראל במהלך חודש יוני 2010.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: