Thursday, January 7, 2010

15 בני-אדם נהרגו בסיכול ממוקד באפגניסטן

מצרים: קיצונים מוסלמים הרגו אתמול 7 נוצרים-קופטים במצרים בשעה שנערכה תהלוכה דתית לציון השנה הנוצרית האורתודוקסית החדשה. הרצח התרחש בעיר נגע חמאדי (نجع حمادي) מצפון לעיר לוקסור. על המיעוט הנוצרי-קופטי במצרים ראו במאמר שהופיע במגזין המזרח התיכון. אין זו הפעם הראשונה שקיצונים מוסלמים במצרים טובחים נוצרים או מתנכלים להם בכל דרך אפשרית.

פקיסטן-ווזיריסטן: הצבא האמריקאי ערך אתמול (6 בינואר 2010) סדרה של סיכולים ממוקדים מהאוויר באזור צפון-ווזיריסטן (הנמצא תת השליטה של פקיסטן). דוברים בפקיסטן מסרו כי בעקבות התקיפות הללו נהרגו 15 בני-אדם ועוד רבים נוספים נפצעו. פקיסטן אינה מאשרת את הידיעות כי הבסיס ממנו ממריאים המזלט"ים נמצא בתחומה. ידיעות אחרות מדברות על-כך שהבסיס נמצא בשטח האפגני בקרבת הגבול עם פקיסטן. בתוך כך נמסר כי גוברת המחאה הציבורית באפגניסטן בגלל הריגתם של אזרחים חפים-מפשע כתוצאה הפעילות המבצעית של הצבא האמריקאי באפגניסטן. בימים האחרונים נערכו הפגנות אחדות בקאבול, בירת אפגניסטן, שבמהלכן המפגינים קראו קריאות גנאי כלפי ארה"ב והנשיא אובמה.


עיראק: מכונית-תופת התפוצצה ליד כנסייה נוצרית בעיירה ברטילה צפונית לעיר מוסול. מאז 2003, נרצחו כ-200 נוצרים בעיראק. כמו כן 56 כנסיות נפגעו כתוצאה מהתקפות של חמושים מוסלמים ברחבי עיראק מאז 2004.

סוריה: בנו הצעיר של אוסמה בן-לאדן, באכר בן-לאדן בן ה-16, הורשה לעזוב את איראן ולעבור לסוריה, שם מתגוררת אמו שהייתה אחת מנשותיו של בן-לאדן. הבן הגיע לסוריה ב-25 בדצמבר 2009. בני משפחה אחרים של בן-לאדן מצאו מקלט בשגרירות סעודיה באיראן.

טורקיה: העימותים בין כוחות הביטחון של טורקיה לבין הכורדים באיסטנבול נמשכו לאורך כל השבוע. המשטרה ערכה מעצרים אחדים. מקורות כורדיים בטורקיה מסרו שנעצרו לפחות 20 מפגינים.

סומליה: אתמול (6 בינואר 2010) נרצח, עבדולהי עלי, חבר פרלמנט בסמוליה, בידי מתנקש שארב לו באזור המסגד של נמל בוסאסו (BOSASSO). לאחרונה נהרגו מספר חברי-פרלמנט במחוז פונטלאנד (Puntland) הנהנה מאוטונומיה חלקית.

ירדן: התפרסמה תמונתו של הטרוריסט הירדני שחיסל 7 אנשי מודיעין אמריקאים ואיש מודיעין ירדני באפגניסטן. אימו של הרוצח מסרה כי היא לא הייתה בקשר איתו כבר 10 חודשים וכי הוא לא היה קיצוני.

מאת: ד"ר יוחאי סלע

1 comment:

Anonymous said...

I like Ѕouth Bеach Ѕmoκе
electroniс cіgarette

Also visіt my blog :: http://mytuki.com