Tuesday, January 5, 2010

16 הרוגים במחוז סעדה בתימן

עיראק: שלושה שוטרים עיראקים נהרגו אתמול (4 בדצמבר 2009) משני מטענים שהתפוצצו בשני מקרים שונים שהתרחשו בעיר כירכוכ שבצפון עיראק. שמונה אנשים נוספים נפצעו בשני האירועים הללו.

בריטניה: גורמים אסלאמיים קיצונים בבריטניה מתנכלים לחיילים בריטים ששירתו באפגניסטן ובעיראק. כמו כן, נערכות הפגנות של מוסלמים בעת שמתקיימות הלוויות של חיילים בריטים שנהרגו בפעילות מבצעית. מאז הפלישה לאפגניסטן נהרגו 246 חיילים בריטים.

תימן: כוחות-הביטחון של תימן ניסו היום לעצור מאבטח העובד בעיתון בשם "אל-איאם", הפועל בעיר עדן, בגין רצח של שוטר. בעת ניסיון המעצר, המאבטח נהרג בידי כוחות-הביטחון. כמו כן נפצעו שלושה שוטרים ושלושה מאבטחים נוספים של העיתון במהלך הקרב הקצר שהתפתח במערכת העיתון. שלטונות תימן הורו לסגור את העיתון כבר במאי 2009. בתוך כך נמסר שתימן החלה להזרים היום אלפי חיילים למחוזות לאורך מפרץ עדן במטרה לחסל את בסיסי אל-קאעידה באזור.

אפגניסטן: מקורות מודיעיניים בארה"ב מסרו ש"מרגל כפול" ירדני הוא שביצע את הפיגוע בבסיס של ה-CIA שבו נהרגו 8 סוכני CIA באפגניסטן (ב-30 בדצמבר 2009). המרגל הוא דוקטור בשם הומאם חאליל אבו מולאל אל-באלאווי בן 30 מהעיר זרקא שבירדן. הוא כנראה גוייס בידי שירותי המודיעין של ירדן במטרה לחדור לאל-קאעידה באפגניסטן. באופן מפתיע אחד משמונת ההרוגים בבסיס היה איש מודיעין ירדני שהובא לקבורה בירדן אתמול. ממשלת ירדן הודיעה שהאיש היה במשימה "הומניטארית". שם ההרוג הירדני הוא שאריף עלי בן זייד - על-פי שמו הוא שייך לאחת מהמשפחות המכובדות ביותר בירדן.

תימן: כוחות-הביטחון של תימן מסרו ששני אנשי אל-קאעידה נהרגו אתמול (4 בינואר 2010), 40 ק"מ צפונית לצנעא בירת תימן. האירוע התרחש בעקבות מצוד הנערך אחרי פעיל בכיר בשם נזיה אל-חאק. שני שומרי ראשו נהרגו, אך הוא הצליח להימלט. בתוך כך נמסר בתימן על גניבתן של 6 משאיות שהיו עמוסות בחומרי-נפץ.

תימן-סעודיה: כוחות-הביטחון של סעודיה הרגו 16 טרוריסטים שיעים במחוז סעדה בתימן. ב-22 בדצמבר 2009, סעודיה הודיעה כי בקרבות הנערכים במחוז סעדה נגד הטרור השיעי, נהרגו 73 חיילים סעודים.

פקיסטן: דוברים בווזיריסטן מסרו כי ב-3 בינואר 2010, הצבא האמריקאי ביצע סיכול ממוקד בצפון ווזיריסטן באזור בשם מיראלי (MIRALI). שלושה אנשים נהרגו באירוע.

מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: