Monday, January 11, 2010

50 הרוגים בעימותים מקומיים בפקיסטן

עזה: מחבלים שיגרו אתמול (10 בינואר 2010) 4 פצצות מרגמה לעבר ישראל. הפצצות נפלו ברצועת-עזה. חיל-האוויר הגיב בפגיעה של חולייה שהייתה בדרכה לשגר טילים לעבר ישראל. נמסר על 4 אנשי ג'יהאד הרוגים - אחד מהם הוא עבד אבו נאד'יל, בכיר בג'יהאד האסלאמי.


פקיסטן: העימותים הפוליטיים בקראצ'י שבפקיסטן גבו את חייהם של כ-50 בני-אדם במהלך שלושת הימים האחרונים (עד ל-10 בינואר 2010). קראצ'י, בעלת אוכלוסייה של כ-18 מיליון נפש, מהווה את המרכז הפיננסי הגדול של פקיסטן. משטרת פקיסטן של אסיף עלי זרדרי אינה מצליחה להשתלט על האירועים האלימים הגורמים נזק רב לכלכלה המקומית.


לבנון: לאחר שנים של מתיחות בין הדרוזים לשיעים בלבנון, נפגשו נביה ברי (שיעי) ו-ואליד ג'ונבלט (דרוזי) ב-10 בינואר על-מנת ליישר את ההדורים ולפחות דף חדש ביחסים בין שתי העדות. ג'ונבלט מתכונן לבקר בסוריה בעתיד הקרוב במסגרת תהליך הפיוס עם סוריה - שהחל בו סעד אל-חרירי. ההתפתחויות הללו מבהירים לכול את השפעתה הדלה של ארה"ב על הנעשה בלבנון למרות היותו של סעד אל-חרירי "הבן המועדף" של הבית הלבן במהלך השנה האחרונה.


סודן: בימים האחרונים נהרגו למעלה מ-150 בני-אדם בדרום-סודן (לא בדארפור הנמצאת במערב-סודאן) בעימותים אלימים בין השבטים המקומיים. בשנת 2009 נהרגו באזור כ-2,500 בני-אדם, וכחצי מיליון תושבים נסו מבתיהם. מאז מלחמת האזרחים שפרצה ב-1983 ביו הדרום הנוצרי לבין הצפון המוסלמי, נהרגו למעלה מ-2 מיליון בני-אדם.


מלזיה: עוד שלוש כנסיות נוצריות הותקפו אתמול. עד כה הותקפו לפחות 7 כנסיות. ההתקפות של שמוסלמים החלו לאחר שהותר ללא-נוצרים להגיד "אללה". מלזיה, מדינה בעלת רוב מוסלמי, 66% מתוך אוכלוסייה של 28 מיליון תושבים הם מוסלמים, עיר בירה - קואלה לומפור, אינה מכוננת יחסים דיפלומטיים עם ישראל. במלזיה קיימת קהילה נוצרית המונה כ-850,000 איש.


איראן: מקורות באירופה מסרו כי 5 דיפלומטים איראנים המשרתים באירופה ביקשו מקלט מדיני על רקע המצב הביטחוני המתוח במדינתם.


תימן: נשיא תימן, עלי עבדאללה סאלח, הציע לכול ארגוני הטרור הנמצאים על אדמת תימן להניח את נשקם ולפתוח במשא-ומתן עם הממשלה המרכזית בצנעא. כמו כן נמסר על מעצרם של 7 "פעילי אל-קאעידה" ליד השגרירות האמריקאית בצנעא.


סומליה: ארגון אסלאמי הפועל לצד הממשלה הסומלית הוציא להורג ביום ראשון מפקד בכיר של ארגון "אל-שבאב" המזוהה עם אל-קאעידה. מאז 2007 נהרגו 19,000 בני-אדם בעימותים בין הארגונים האסלאמיים.


קשמיר-הודו: כוחות-הביטחון של הודו הרגו שני בני-אדם בקשמיר (ב-10 בינואר 2010) שנחשדו בחברות בארגון אסלאמי רדיקלי הנתמך בידי שירותי-המודיעין של פקיסטן. בתקופה האחרונה גוברת המתיחות בקשמיר על רקע מעורבותו של המודיעין הפקיסטני באזור. מידי יום נשלחות חוליות טרור לפגוע במטרות הודיות, וכן לחטוף אזרחים תמימים או להשתלט על בתי-מלון. במהלך הימים האחרונים היו חילופי-אש בין הצבא ההודי לבין הצבא הפקיסטני. הצבא ההודי משיב באש בדיוק באותה כמות התחמושת הנורית לעברם מצידו של הגבול הפקיסטני. התקשורת ההודית מציירת תמונה עגומה בנוגע למצב בקשמיר בשל חדירתם המחודשת של ארגוני טרור אסלאמיים המופעלים בידי שירותי-המודיעין של פקיסטן. ממשלת הודו הגישה מחאה על תקריות הגבול הללו הנעשות ביוזמתה של ממשלת פקיסטן.


בריטניה: בעקבות הריגתו של העיתונאי הבריטי באפגניסטן, הרמטכ"ל הבריטי הצהיר ששנת 2010 באפגניסטן תהייה "שנה קשה". 9,000 חיילים בריטים משרתים באפגניסטן; ב-2009 נהרגו 108 חיילים בריטים באפגניסטן; ומאז 2001 נהרגו 246 חיילים בריטים בלחימה באפגניסטן. הארגונים המוסלמים הרדיקלים בבריטניה משווים את חיילי בריטניה ל"חיילים נאצים", וכן נערכות הפגנות בזמן הלוויותיהם של חיילים בריטים שנהרגו באפגניסטן. פעילותם של הארגונים המוסלמים מעוררת סערה בבריטניה.


ישראל: 4 סנטורים בכירים הגיעו לביקור רשמי בישראל: ג'ון מקיין, ג'וזף ליברמן, ג'ון בראסו וג'ון ת'ון. הארבעה ערכו ביקור בפקיסטן לפני ימים אחדים, שם הם העניקו תמיכה גורפת למדיניות האמריקאית בנוגע ל"סיכולים הממוקדים" הנערכים באזור ווזיריסטן הנמצא בשליטתה של פקיסטן.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: