Saturday, January 23, 2010

8 בני-אדם נהרגו בסומליה

האיטי: צוות הסיוע הישראלי ממשיך לעשות ניסים כמו שאר הצוותים בהאיטי. הלילה חולץ בידי הצוות הישראלי צעיר בן 22 שהיה לכוד מתחת להריסות במשך 11 ימים. בעוד שצוות הסיוע הישראלי בהאיטי זוכה לשבחים ברחבי-העולם, ממשלת ישראל והתקשורת הישראלית מקבלים גינוי (מוצדק) על התנהגותם המבישה והילדותית בעת הביקור החשוב של נציגי הממשלה בגרמניה שהתקיים בתחילת השבוע ב-18 בינואר 2010. גם נציגי הממשלה וגם נציגי התקשורת ביישו את אזרחי ישראל על התנהגותם המטופשת והילדותית דווקא בעת הביקור בגרמניה. בעיני ממשלת ישראל ובעיני התקשורת הישראלית לזיכרון השואה אין כל ערך הדורש התנהגות יותר רצינית ויותר אחראית בעת ביקור ממלכתי בגרמניה. האשמה נופלת כולה על כתפי ראש-הממשלה שלא ידע להתנהג כפי שראוי לראש-ממשלה להתנהג בעת ביקור ממלכתי חשוב במדינה זרה.

כל המעוניין לתרום לסיוע ההומניטארי הישראלי להאיטי, מוזמן לבצע העברה בנקאית לחברה ממשלתית הכפופה למשרד-החוץ בשם "איגוד להעברת טכנולוגיה", חשבון בנק מספר 50909 בסניף 690 של בנק הפועלים. כמו כן, יצוין כי התרומה אינה מוכרת כהוצאה. אל תגידו "עניי עירך קודמים", משום שהאיטי באמת מדינה ענייה ומוכת-גורל. תרומות באמצעות מד"א ניתן להעביר לחשבון 17926 בבנק דיסקונט, סניף 151 יד אליהו תל-אביב. שם החשבון "מגן דוד אדום תרומות לקריביים". לתרומות בכרטיס אשראי ל"מגן דוד אדום תרומות לקריביים" במספר הטלפון 03-6300272. עד כה נאספו "הבטחות" מרחבי העולם בסכום של מיליארד דולר.

פקיסטן: שלושה פעילי טרור נהרגו ב-22 בינואר 2010 בצפון-ווזיריסטן בידי כוחות הביטחון של פקיסטן. באירוע אחר נהרג פעיל טרור נוסף מירי שהתבצע מהליקופטר פקיסטני.

טורקיה: ממשלת טורקיה הודיעה על מעצרם של 120 פעילי אל-קאעידה בימים האחרונים. טורקיה בדומה לרשות הפלסטינית, מייצרת טרוריסטים ולאחר מכן היא מצהירה על מאבק נגדם.

גרמניה: דובר ממשלת גרמניה הכחיש את דברי שר-ההגנה הגרמני שטען כי גרמניה מתוכננת לשלוח לאפגניסטן 1,500 חיילים גרמנים נוספים.

פקיסטן-ארה"ב: רוברט גייטס, שר ההגנה אמריקאי, הודיע שארה"ב תמכור מזל"טים לפקיסטן על-מנת לייעל את מלחמתה של פקיסטן באזור ווזיריסטן נגד פעילי אל-קאעידה והטליבאן. מאז ינואר 2009, ארה"ב ערכה כ-100 סיכולים ממוקדים שגרמו למותם של כ-1,000 בני-אדם - רובם חפים מפשע.

תימן-ארה"ב: ארה"ב תעניק סיוע של 121 מיליון דולר לתימן על-מנת לייעל את מלחמתה נגד ארגון אל-קאעידה ונגד בסיסי הטרור השיעי במחוז סעדה על גבול סעודיה.

סומליה: ארגון הטרור הסומלי "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה מאיים לתקוף את ניירובי בירת קניה. בתוך כך נמסר על חידוש הקרבות במרכז סומליה בין ארגון "אל-שבאב" לבין כוחות הממשלה הסומלית הנתמכים בידי המערב. עד כה ידוע על מאות הרוגים רק מתחילת שנת 2010. ב-22 בינואר 2010 נמסר על לפחות 8 הרוגים בקרבות ולמעלה מ-20 בני-אדם נוספים נפצעו.

סוריה: התקשורת הלבנונית מדווחת על גיוס מילואים בסוריה. כמו כן נמסר כי חיזבאללה הגביר את הכוננות בדרום-לבנון לנוכח תרגיל צה"לי שנערך בצפון בימים אלה. מקורות באו"ם מסרו כי אין סימנים למתח באזור. כוחות הביטחון של לבנון הודיעו על מאסרם של 6 אנשים בשל פעילות טרוריסטית בלבנון - אחד מהם בעל אזרחות ניו-זילנדית ממוצא ירדני.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: