Thursday, January 28, 2010

שלושה ילדים נהרגו בפקיסטן


פקיסטן: שלושה ילדים נהרגו ב-27 בינואר 2010 מפיצות מטען חבלה בצפון-מערב פקיסטן. מקורות ביטחוניים בפקיסטן מסרו כי הילדים בני 8 עד 12 נהרגו בעת שעסקו ברעיית צאן. כמו כן נמסר ש אנשי הטליבאן אחראים לפיגוע שנעשה במסגרת מסע ההפחדות הרצחני המופעל בידי פעילי הארגון נגד האוכלוסייה המקומית. מאז שנת 2007 נהרגו למעלה מ-2,900 אזרחים פקיסטנים בפעולות טרור טליבאניטסים.

תימן: פקיסטן שלחה כוח צבאי מיוחד לתימן כדי להילחם לצד הצבא התימני נגד ארגון הטרור "אל-חוט'יין" הנמצאים במחוז סעדה.

עיראק: מחבל ירה לעבר אוטובוס שנע במרכז בגדאד ב-27 בינואר 2010. כתוצאה מהירי נהרגה תיירת מאיראן ונהג האוטובוס. עוד 5 נוסעים נוספים נפצעו מהירי.

סומליה: ארגון הטרור "אל-שבאב" לקח אחריות על התקפה שנערכה על בית-חולים בסומליה המנוהל בידי הכוחות הצבאיים של "הארגון לאחדות אפריקה". בהתקפה נהרגו לפחות 5 בני-אדם. ארגון הטרור "אל-שבאב" מזוהה עם ארגון אל-קאעידה. במהלך יום רביעי (27 בינואר 2010) התרחשה סדרת פיצוצים ברחבי סומליה ונמסר על פצועים אחדים.

סומליה: ב-27 בינואר 2010 נודע על רציחתו של פעיל נוצרי בכיר בידי אנשי טרור אסלאמיים באזור מוגדישו - בירת סומליה. הרצח התרחש בתחילת ינואר 2010. בשנת 2009 נרצחו 15 נוצרים - בהם נשים וילדים.

ניגריה: ארה"ב מאשימה את ממשלת ניגריה באירועים הרצחניים של השבוע שעבר שבמהלכם נהרגו מאות אנשים. הטבח החל כאשר מוסלמים העלו באש כנסייה נוצרית על יושביה עיר ג'וז. בעקבות האירועים האלימים נהרגו מאות אנשים וכי 200 גופות הושלכו לבארות מים.

גרמניה: ממשלת גרמניה הודיעה כי היא תשלח 850 חיילים לאפגניסטן. ארה"ב הביעה אכזבה לנוכח המספר הנמוך.

ועידת לונדון: היום תיפתח ועידת לונדון בנושא אפגניסטן בהשתתפותן של עשרות מדינות וארגונים בינלאומיים. המדינות ידונו גם בענייני תימן ובדרכים לסייע לה במאבק בארגון אל-קאעידה.

סוריה: מצב זכויות האדם בסוריה נחשב לאחד מהגרועים בעולם. כוחות-הביטחון של סוריה ממשיכים להתעמר באוכלוסייה הכורדית המונה כ-2 מיליון נפש - שהם כ-10 אחוז מתוך כלל האוכלוסייה הסורית. ממשלת סוריה ממשיכה לדחוף את הכורדים לעבר עיראק; היא מייצרת מחסור מלאכותי של מים בכפרי הכורדים; היא מגייסת "סייענים" כדי שיבריחו את בכורדים המדינה; לפחות 300,000 כורדים משוללים כל זכויות למרות שהם נולדו בסוריה ואבותיהם נולדו בסוריה. כמו כן, סוריה מעניקה מקלט לפעילי מפלגת אל-בעת' העירקאית, וכן היא מעניקה תמיכה והדרכה צבאית לפעילי טרור בדרכם לעיראק

האיטי: הסיוע להאיטי נמשך: כל המעוניין לתרום לסיוע ההומניטארי הישראלי להאיטי, מוזמן לבצע העברה בנקאית לחברה ממשלתית הכפופה למשרד-החוץ בשם "איגוד להעברת טכנולוגיה", חשבון בנק מספר 50909 בסניף 690 של בנק הפועלים. כמו כן, יצוין כי התרומה אינה מוכרת כהוצאה. אל תגידו "עניי עירך קודמים", משום שהאיטי באמת מדינה ענייה ומוכת-גורל. תרומות באמצעות מד"א ניתן להעביר לחשבון 17926 בבנק דיסקונט, סניף 151 יד אליהו תל-אביב. שם החשבון "מגן דוד אדום תרומות לקריביים". לתרומות בכרטיס אשראי ל"מגן דוד אדום תרומות לקריביים" במספר הטלפון 03-6300272. עד כה נאספו "הבטחות" מרחבי העולם בסכום של מיליארד דולר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: