Friday, January 8, 2010

9 הרוגים באפגניסטן בפיגוע התאבדות

עיראק: בסדרה של פיצוצים שהתרחשו אתמול (7 בינואר 2010) במחוז אל-אנבר (الأنبار) שבעיראק, נהרגו 7 אנשים ועוד רבים אחרים נפצעו. רוב תושבי אל-אנבר הם סונים, ועד לאחרונה המחוז היה הבסיס העיקרי של פעילי אל-קאעידה שפעלו נגד הכיבוש האמריקאי. ככול הידוע אתמול נהרג חייל אמריקאי ראשון (בפעילות לא קרבית) לאחר 43 ימים בהם לא נהרג אף חייל אמריקאי בעיראק.

מצרים: הקהילה הקופטית במצרים הביעה את זעמה בסדרה של הפגנות סוערות על הריגתם של 7 מבני העדה בעת התהלוכה דתית שהתקיימה אתמול.

אפגניסטן: מחבל מתאבד פוצץ את עצמו בשוק הומה אדם באפגניסטן בעיר ג'לאלאבאד (סמוך לגבול עם פקיסטן). באירוע נהרגו 9 בני-אדם - רובם ילדים - ועוד רבים אחרים נפצעו. 5,000 איש ערכו הפגנה ביום חמישי (7 בינואר 2010) במחאה על רציחתם של הילדים. המפגינים נשאו כרזות גם בגנות הפעילות האמריקאית במדינה. בזמן האחרון גוברות הפגנות המחאה בנוגע לנוכחות האמריקאית במדינה האפגנית.

סומליה: העימותים הצבאיים ביו כוחות הממשלה בסומליה לבין ארגונים מוסלמים רדיקליים, גולשים למלחמה כוללת בכל רחבי המדינה. השבוע נהרגו 170 בני-אדם בעימותים מקומיים. חבר הפרלמנט הבריטי, האנטי-ישראלי, ג'ורג' גאלווי צריך להקים ארגון בשם Viva Somalia, ולא לעסוק בפרובוקציות אלימות בעזה.

עזה: 10 פצצות מרגמה ורקטת קסאם נורו מעזה לעבר ישראל ב-7 בינואר 2010. לא היו נפגעים. בתגובה לירי, חיל-האוויר תקף 4 יעדי טרור בעזה. נמסר על הרוג אחד. כמו כן, צה"ל פיזר כרוזי-אזהרה מעל עזה.

פקיסטן: עובדי השגרירות האמריקאית בפקיסטן מתלוננים על הטרדות גוברות והולכות מצד שירותי הביטחון של פקיסטן – וזאת למרות שיתוף הפעולה הצבאי והמדיני השורר בין שתי המדינות על רקע המלחמה באפגניסטן. שירותי הביטחון של פקיסטן אינם רווים נחת מהנוכחות הגוברת של עובדי השגרירות במדינתם, שמספרם הגיע לאחרונה ל-500 עובדים. ארה"ב רוצה להגדיל את מספרם ל-800 עובדים על-מנת להתמודד עם המטלות החדשות שארה"ב נטלה על עצמה בנוגע לפקיסטן ולסיוע הכלכלי שארה"ב מגישה לה. שירותי הביטחון של פקיסטן חוששים ממה שיתגלה לעיני האמריקאים בעניין שיתוף הפעולה הקיים בין שירותי-הביטחון של פקיסטן לבין גורמים אסלאמיים רדיקליים. "רשת חאקאני", הפועלת מתחומי פקיסטן נגד ארה"ב באפגניסטן, פועלת בשתיקתם של שירותי-המודיעין של פקיסטן. הסנטורים ג'ון מקיין וג'וזף ליברמן עורכים בימים אלה ביקור בפקיסטן. 7 סוכני ה-CIA שנהרגו ב-30 בדצמבר 2009, היו מומחים לענייני אל-קאעידה באזור, והפגיעה בהם למעשה פגעה בכל מערך האיסוף המודיעיני של ארה"ב באפגניסטן ובמלחמה נגד אל-קאעידה באזור.

קשמיר-הודו: מצור שנערך של שני חברי ארגון הטרור "
לשקאר א-טייבה" (שהתבצרו בבית מלון), הסתיים אתמול לאחר 22 שעות. באירוע נהרגו לפחות 4 אנשים - ביניהם גם שני חברי החוליה שפעלה כנראה בהשראת שירותי המודיעין של פקיסטן.

איראן: נשיא איראן, אחמדינג'אד, הצהיר אתמול שאיראן וסוריה מתכננות "סדר עולמי חדש".

גרמניה: השלטונות הפדראליים של גרמניה חוקרים האם היה ניסיון התנקשות, שתוכנן על-ידי ה-CIA, נגד תושב המבורג ממוצא סורי בשם מאמון דארקאזאנלי (Mamoun Darkazanli). על-פי החשדות, האיש גייס כספים עבור אל-קאעידה.

ארה"ב: הממשל האמריקאי מזועזע מסדרת הכישלונות המודיעיניים שהתרחשו לאחרונה מאז הטבח בפורט הוד, ב-5 בנובמבר 2009. אולם את האשמה יש להטיל על ממשל עצמו ועל הנחיותיו הביטחוניות של הנשיא עצמו לאור "המדיניות הפייסנית" עם העולם המוסלמי.

מלזיה: 3 כנסיות נוצריות הוצתו במלזיה לאחר שהותר ללא-נוצרים להגיד "אללה". מלזיה, מדינה בעלת רוב מוסלמי, 66% מתוך אוכלוסייה של 28 מיליון תושבים הם מוסלמים, עיר בירה - קואלה לומפור, אינה מכוננת יחסים דיפלומטיים עם ישראל. במלזיה קיימת קהילה נוצרית המונה כ-850,000 איש.

מרוקו: 14 פעילי טרור נשלחו למאסר בגין תכנון פעולות טרור נגד מוסדות המדינה. ב-2003 נהרגו במרוקו 45 בני-אדם בפיגועי התאבדות. מאז, שלטונות מרוקו הצליחו לעלות על עקבותיהם של 60 תאי-טרור ואסרה כ-2,000 פעילי טרור.

סוריה: הנשיא הפקיסטני, אסיף עלי זרדרי, מתחיל היום את ביקורו בסוריה.

בריטניה: ארגונים מוסלמים קיצוניים ממשיכים להציק לחיילים בריטים השבים מעיראק ומאפגניסטן. הארגונים המוסלמים הרדיקלים לעיתים עורכים הפגנות מחאה בעת הלוויותיהם של חיילים בריטים, ולעיתים קרובות הם מכונים "חיילים נאצים". חיילים בריטים אינם מוכנים להזדהות בשמם המלא מחשש לשלומם ולשלום משפחותיהם.

מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: