Saturday, October 26, 2013

100 הרוגים בסוריה; 10 הרוגים בעיראק; 10 הרוגים באפגניסטן; 7 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בסומליה; 2 הרוגים בקווקז; קצין בכיר נהרג בלוב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלבנון, במצרים, בלוב, בסוריה, בעיראק, בתימן, בסומליה, במאלי, בניגריה בסודאן, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות נוספים מסרו ב-25 באוקטובר 2013 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 40 מורדים בקרבות עם הצבא הסורי הפועל באזור דמשק. עוד נמסר על פיצוץ של מכונית-תופת באזור דמשק שגרמה להריגתם של 40 בני-אדם נוספים. כמו כן נמסר על עשרות הרוגים בקרבות בין ארגוני טרור אסלאמיים לבין האופוזיציה הכורדית הפועלת בצפון-מזרח סוריה. מקורות רשמיים בסוריה מסרו כי כוחות-הביטחון הצליחו לחסל את אבו מוחמד אל-ג'ילאני, מפקד ארגון הטרור ג'בהת אל-נוסרה המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
מאלי – טרור: גורמים רשמיים במאלי מסרו ב-25 באוקטובר 2013 על מבצע צבאי נרחב – בשיתוף פעולה הדוק עם כוחות צרפתיים – נגד טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון מאלי. חלק מהכוחות הצבאיים של מאלי קיבלו אימונים אינטנסיביים בעזרת חיילים גרמנים. במהלך השנה האחרונה ארה"ב סייעה למאלי בפעולות אוויריות של מל"טים הפועלים בעיקר בצפון מאלי נגד טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור כולו. ב-24 באוקטובר 2013 נהרגו 2 אנשי או"ם מקנדה בפיגוע התאבדות שהתבצע במאלי בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-25 באוקטובר 2013 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-25 באוקטובר 2013 על הריגתם של 7 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים ברחבי פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים עיראק מסרו ב-25 באוקטובר 2013 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-25 באוקטובר 2013 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של רימון יד שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
לוב – טרור: מקורות צבאיים בלוב מסרו ב-25 באוקטובר 2013 על הריגתו של קצין בכיר בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר בנגאזי.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-25 באוקטובר 2013 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם כוחות-הביטחון הפעולים בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: