Saturday, August 4, 2012

100 הרוגים בסוריה; 33 הרוגים בעיראק; 3 חיילים נהרגו באלג'יריה; 2 הרוגים באפגניסטן; קומיקאי נרצח בסומליה בידי פעילי טרור מוסלמים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות בלבנון מסרו ב-3 באוגוסט 2012 על הריגתם של 100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות והפגזות של הצבא הסורי על בתי אזרחים בכל רחבי סוריה. בין ההרוגים היו לפחות 20 בני-אדם בעימותים קטלניים שפרצו בין הצבא הסורי לפעילי טרור פלסטינים המתגוררים בשכונה ליד דמשק. בחודש יולי 2012 היו לצבא הסורי כ-5,000 פצועים והרוגים. מקורות מודיעין ברוסיה מסרו שהצבא הסורי מתקשה לתפקד בתנאים הנוכחים וכי יחידות שלמות סובלות ממחסור בציוד ובתחמושת. כמו כן נמסר שהמשטר הסורי ריכז כוחות צבא בגודל של 2 דיוויזיות באזור העיר חאלב במטרה לדכא לחלוטין את המרד שפרץ בעיר בעוצמה גדולה במהלך השבועות האחרונים. מקורות מקומיים בסוריה מסרו שקיים חשש רציני למרחץ דמים נורא אם הכוחות הסורים אכן יפרצו לעיר. איראן ממשיכה להזרים אלפי מתנדבים לסוריה במטרה לסייע למשטר העלווי של בשאר אל-אסד. איראן הבטיחה לסוריה סיוע צבאי נוסף של נשק ותחמושת, כולל סיוע כספי למקרה שסוריה תיקלע לקשיי מימון לאור מלחמה הקשה המתנהלת נגד האופוזיציה הלוחמת במשטר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-3 באוגוסט 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם (חייל ואישה) בהתקפה משולבת של עשרות פעילי טרור מארגון הטליבאן שנערכה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-3 באוגוסט 2012 על הריגתם של 33 בני-אדם בסדרה ארוכה של פעולות טרור שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במשך היומיים האחרונים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-3 באוגוסט 2012 על הריגתו של קומיקאי סומלי בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב". הקומיקאי נהג להתבדח על הארגונים האסלאמיים הרדיקלים בסומליה ברדיו הסומלי.
--
אלג'יריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-3 באוגוסט 2012 על הריגתם של 3 חיילים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה שפעלו באזור הגבול עם מרוקו.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: