Wednesday, August 8, 2012

226 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים בסומליה; 30 הרוגים באפגניסטן; 20 הרוגים במצרים; 20 הרוגים בניגריה בהתקפה על כנסייה; 5 הרוגים נוספים בפיליפינים; 4 הרוגים בדארפור; 9 הרוגים בעיראק;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות בלבנון מסרו ב-7 באוגוסט 2012 על הריגתם של 226 בני-אדם בקרבות קשים מאוד נערכו בכל רחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים ציינו שמרבית ההרוגים ביו באזור העיר חאלב – שם הצבא הסורי מתקשה להתמודד עם המורדים המשתלטים על אזורים נרחבים בעיר. במהלך היממה הקודמת ערקו לטורקיה כ-1,600 סורים, בהם קצין בכיר בצבא הסורי. גורמי אופוזיציה בעיר חאלב מסרו כי אנשיהם הצליחו להרחיב את השליטה על חלקים נוספים בעיר וכי לצבא הסורי נגרמו אבדות כבדות במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-7 באוגוסט 2012 על הריגתם של 9 אזרחים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באזור העיר קאבול. במהלך היממה הקודמת נהרגו לפחות עוד 21 בני-אדם – כולל 18 פעילי טרור מארגון הטליבאן – בסדרה של התקפות טרור שהיו במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-7 באוגוסט 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם נוספים בפיגועי טרור שהיו ברחבי עיראק במהלך היממה הקודמת. במקרה אחד נהרגו לפחות 7 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים במרכז בגדאד.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-7 באוגוסט 2012 על הריגתם של 50 בני-אדם – מרביתם פעילי טרור מוסלמים – בקרבות קשים שהיו בדרום סומליה בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב". כמו כן נמסר על הריגתו של חבר-פרלמנט הסומלי בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-7 באוגוסט 2012 על הריגתם של 4 שוטרים סודאנים בהתקפה של מורדים בחבל דארפור שתקפו תחנת משטרה מקומית.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-7 באוגוסט 2012 על הריגתם של 20 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" על כנסייה נוצרית בצפון ניגריה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בפיליפינים מסרו ב-7 באוגוסט 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם נוספים בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים על 11 ערים בדרום תאילנד. עד כה נהרגו באירוע 8 בני-אדם.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-7 באוגוסט 2012 על הריגתם של 20 פעילי טרור מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה מירי של מסקו מצרי צבאי שפעל בסיני.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: