Wednesday, August 22, 2012

230 הרוגים בסוריה; 31 הרוגים בפקיסטן; 16 הרוגים בדרום-סודאן; 8 הרוגים בטורקיה מפיצוץ של מכונית-תופת; 2 הרוגים בלבנון; חייל נהרג בקווקז;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-21 באוגוסט 2012 על הריגתם של 230 בני-אדם ביום נוסף של קרבות והפגזות קטלניות של הצבא הסורי על ערים אחדות ברחבי סוריה. מקורות מקומיים מסרו על הריגתה של עיתונאית יפנית מידי של חיילים סורים. דוברים באופוזיציה הסורית מסרו כי בהפגזות של שכונות אחדות באזור העיר דמשק נהרגו לפחות 50 בני-אדם. דוברים נוספים הקשורים לאופוזיציה הסורית מסרו כי אחיו של הנשיא אסד, מאהר, מת מפצעיו בעקבות הפיגוע הקטלני שהיה בדמשק במתחם משרד-ההגנה שהתבצע לפני שבועות אחדים. בסוריה הכחישו את הידיעה. מקורות בטורקיה מסרו על הריגתם של 8 בני-אדם מפיצוץ של מכונית תופת שהופעלה באזור הגבול בין סוריה לטורקיה. סגן ראש-ממשלת סוריה אמר בדמשק כי בשיחות עם האופוזיציה יהיה אפשר לדון גם על עזיבתו של אסד – אולם נושא זה אינו יכול להוות תנאי לקיום השיחות עם האופוזיציה.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-21 באוגוסט 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 30 נוספים בעימותים קטלניים שפרצו בין תומכי אסד לבין מתנגדיו.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-21 באוגוסט 2012 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קוויטה. כמו כן נמסר מפי דובר צבאי פקיסטני על הריגתם של 30 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעולה צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב פקיסטן.
--
דרום-סודאן – אתיופיה: מקורות רשמיים באתיופיה מסרו ב-21 באוגוסט 2012 על הריגתם של 16 מורדים מדרום-סודאן בהיתקלות עם חיילים אתיופים באזור הגבול המשותף.
--
טורקיה – כורדים: מקורות רשמיים בטורקיה מסרו ב-21 באוגוסט 2012 על הריגתם של 8 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה (ב-20 באוגוסט 2012) בידי חברי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח המדינה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-21 באוגוסט 2012 על הריגתו של חייל רוסי בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים על נקודת ביקורת צבאית בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: