Sunday, August 5, 2012

115 הרוגים בסוריה; 55 הרוגים בדרום-סודאן; 27 הרוגים בתימן; 15 הרוגים באפגניסטן; 12 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים בפיליפינים; 2 הרוגים בקווקז; הרוג בקניה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-4 באוגוסט 2012 על הריגתם של כ-115 בני-אדם בקרבות ובהפגזות של הצבא הסורי על ערים אחדות ברחבי סוריה. מרבית ההרוגים היו באזור העיר חאלב – שם הצבא הסורי משתמש במטוסי קרב המפציצים שכונות שלמות בעיר. מקורות איראניים מסרו על 48 עולי-רגל איראנים שנחטפו בסוריה בידי המורדים הלוחמים במשטר העלווי של בשאר אל-אסד. טורקיה הודיעה על עריקתו של גנרל סורי נוסף. ככול הידוע עד כה, ערקו 29 קצינים בכירים לשורות האופוזיציה הלוחמת במשטר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-4 באוגוסט 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במרכז מסחרי בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב אפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 12 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-4 באוגוסט 2012 על הריגתם של 12 בני-אדם – כולל 5 שוטרים – בסדרה של פיגועי טרור שהתרחשה בעיראק בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-4 באוגוסט 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה. כמו כן נמסר על הריגתם של 20 בני-אדם בפיגוע של מחבל מתאבד שפעל בזמן הלוויה שנערכה בדרום תימן.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו ב-4 באוגוסט 2012 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מטען-חבלה (או מזריקת רימון) בעת ביקרוה של קלינטון בקניה. מקורות מקומיים האשימו את ארגון הטרור האסלאמי "אל-שבאב" הסומלי בביצוע המעשה.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-4 באוגוסט 2012 על הריגתם של 55 בני-אדם בקרבות שפרצו בין מורדים מקומיים לבין כוחות הביטחון של דרום-סודאן. האירוע התרחש בתחילת השבוע.
--
רוסיה – קווקז: מקורות רשמיים ברוסיה מסרו ב-4 באוגוסט 2012 על הריגתם של פעילי טרור מוסלמי וחייל בהיתקלות עם פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-4 באוגוסט 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים על שיירה של פוליטיקאי מקומי בכיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: