Tuesday, August 7, 2012

200 הרוגים ביומיים בסוריה; 115 כורדים נהרגו בטורקיה; 6 חיילים וטרוריסט נהרגו בניגריה בפיגוע התאבדות; 5 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים בקווקז; 3 בני-אדם נהרגו בפיליפינים; 2 חיילים סודאנים נהרגו בדארפור; מפקד בכיר ברשת חאקאני נהרג באפגניסטן; מפקד משטרה בכיר נהרג באפגניסטן; מנהל שדה-התעופה של סומליה נהרג בידי מתנקש;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות בירדן מסרו ב-6 באוגוסט 2012 על הריגתם של 200 בני-אדם ביומיים האחרונים בהפגזות ובעימותים קטלניים בין הצבא הסורי לבין אזרחים ואנשי "הצבא הסורי החופשי" הפעל נגד המשטר. כמו כן מקורות רשמיים בירדן מסרו ב-6 באוגוסט 2012 על עריקתו של ראש-ממשלת סוריה, ריאד ראג'ב, יחד עם שלושה שרים נוספים לירדן. ראג'ב מונה רק לפני חודשיים לכהן כראש-ממשלת סוריה בידי אסד. כמו כן נמסר על מעצרו של שר-האוצר הסורי מחשש לעריקתו. מקורות נוספים מסרו כי הטלוויזיה הרשמית של סוריה הפועלת בדמשק הותקפה בידי מורדים חמושים. מקורות מקומיים בעיר חאלב מסרו כי הצבא הסורי ממשיך להפגיז מהקרקע ומהאוויר שכונות אזרחיות ברחבי העיר. במהלך היממה האחרונה נהרגו לפחות 90 בני-אדם – כ-55 מהם בעיר חאלב.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-6 באוגוסט 2012 על הריגתו של מפקד בכיר ברשת "חאקאני" בפעולה אווירית של כוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתו של מפקד משטרה בכיר מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-6 באוגוסט 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בעת הכנתו של מטען-חבלה. כמו כן נמסר על הריגתו של אדם אחד בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן על שיירה של כוחות נאט"ו שעשתה את דרכה לכיוון אפגניסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-6 באוגוסט 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה. מרבית ההרוגים היו שייכים לכוחות-הביטחון של עיראק.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-6 באוגוסט 2012 על הריגתו של מנהל שדה-התעופה במוגדישו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-6 באוגוסט 2012 על הריגתם של 2 חיילים סודאנים במהלך פעילות להשבת הסדר הציבורי בחבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-6 באוגוסט 2012 על הריגתם של 6 חיילים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-6 באוגוסט 2012 על הריגתם של 115 אנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון הפועל במזרח טורקיה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-6 באוגוסט 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-6 באוגוסט 2012 על הריגתם של בני-אדם בפיגוע של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים. מקורות נוספים מסרו כי פעילי הטרור המוסלמים ערכו התקפה על 11 יעדים בו-זמנית בדרום המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: