Monday, August 6, 2012

60 הרוגים בסוריה; 42 הרוגים בתימן; 24 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 19 חיילים נהרגו בטורקיה; 15 חיילים מצרים נהרגו ברפיח; 8 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים בפקיסטן; 5 פעילי טרור נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 3 פעילי טרור נהרגו בלוב; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; טרוריסט מוסלמי נהרג בעזה ו-7 נוספים נהרגו בעת חדירה לישראל;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-5 באוגוסט 2012 על הריגתם של 60 בני-אדם בקרבות ובעימותים קטלניים שהתרחשו לאורך כל היממה האחרונה בכל רחבי סוריה. מרבית ההרוגים היו באזור העיר חאלב ובאזור העיר דיר אל-זור. הצבא הסורי המשיך גם במהלך היממה האחרונה לסרוק שכונות אחדות באזור דמשק במטרה להכניע את אנשי האופוזיציה שנלחמו לאורך הימים האחרונים בצבא הסורי. חלקים רבים בשכונות הצפוניות של דמשק נחרבו במהלך הפעולה הצבאית של המשטר הסורי. גם העיר חאלב הייתה לאורך כל היממה האחרונה תחת הפגזות והתקפות אוויריות של הצבא הסורי. גם בעיר זו נמסר על שכונות שנחרבו בשל הפעולה האלימה של הצבא הסורי נגד אנשי האופוזיציה הלוחמת. גורמי טרור אסלאמיים הצליחו להקים בסיסים של עשרות ואמות אנשי טרור בדרום סוריה ובמזרח סוריה. בסוף השבוע האחרון (שישי ושבת) נהרגו ברחבי סוריה לפחות 250 בני-אדם.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-5 באוגוסט 2012 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו בקרב שהתפתח נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במרכז אפגניסטן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-5 באוגוסט 2012 על הריגתם של 24 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעולה צבאית יזומה שנערכה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. במקרה אחד נהרגו לפחות 3 מפקדים בכירים בארגון הטליבאן בפעולה של כוחות אפגנים שפעלו בשיתוף עם כוחות נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-5 באוגוסט 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קוויטה. מקור תקשורתי נוסף מסר על פיצוץ של מכונית-תופת ולא של מטען-חבלה.
--
תימן – טרור: מקורות רשמיים בתימן מסרו ב-5 באוגוסט 2012 על הריגתם של 42 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה. הפיגוע התבצע בזמן הלוויה שנערכה בכפר השוכן בדרום תימן.
--
תימן – חיסול-ממוקד אמריקאי: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-5 באוגוסט 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-5 באוגוסט 2012 על הריגתם של 8 בני-אדם (כולל שוטרים וקצינים) בשתי תקריות טרור שהתבצעו בצפון ניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-5 באוגוסט 2012 על הריגתם של 19 חיילים טורקים בהיתקלות עם אנשי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה.
--
ישראל – טרור – עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-5 באוגוסט 2012 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעזה בפעולה אווירית של צה"ל נגד חוליה שתכננה לבצע פיגוע נגד מטרות ישראליות. בשעות הערב נהרגו 15 חיילים מצרים בידי פעילי טרור מוסלמים שפעלו ברפיח. לאחר מכן, פעילי הטרור השתלטו על משוריין מצרי וניסו לחדור לשטח ישראל. בתגובה לכך, צה"ל פגע משוריין וכתוצאה מכך נהרגו לפחות 7 פעילי טרור מוסלמים.
--
לוב – טרור: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-5 באוגוסט 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים בידי כוחות הביטחון של לוב. השלושה ניסו לבצע פיגוע.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: