Saturday, February 8, 2014

100 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בדרום-סודאן; 30 טרוריסטים מוסלמים נהרגו מאלי; 22 הרוגים בניגריה; 13 הרוגים בעיראק; 12 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים באלג'יריה; 3 הרוגים ו-4 שוטרים פצועים במצרים; 2 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגים בתימן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלבנון, בלוב, בסומליה, בתימן, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, באפגניסטן בפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים בלבנון ובסוריה מסרו ב-7 בפברואר 2014 על הריגתם של כ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו כי למרות ההסכם על פינויים של אזרחים מהעיר חומס בהסכמת המשטר הסורי, נמשכו הקרבות בכל האזור ביוזמתם של כוחות-הצבא. הנקודה הזו בנוגע להפסקת-אש למשך שלושה ימים בעיר חומס, זו הייתה הנקודה היחידה עליה הסכימו המורדים ונציגי הממשל הסורי בשיחות שנערכו בז'נבה בחודש שעבר. עוד נמסר כי ארגוני הטרור האסלאמיים הפועלים בעיר חאלב יזמו מתקפה גדולה נוספת על כוחות הצבא הצרים על העיר.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-7 בפברואר 2014 על הריגתם של 13 בני-אדם ועל פציעתם של 30 נוספים בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בכל רחבי עיראק.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-7 בפברואר 2014 על הריגתם של 30 בני-אדם במהלך קרבות שפרצו בין כוחות-הביטחון לבין מורדים הפועלים במחוז ג'ונגליי.
--
מאלי – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-7 בפברואר 2014 על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים משבטי הטוארג במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון מאלי.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-7 בפברואר 2014 על פציעתם של 4 שוטרים מפיצוץ של 2 מטעני-חבלה שהופעלו בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור גשר גיזה שבקהיר. שעות אחדות לאחר מכן נהרגו 3 בני-אדם בעימותים קטלניים בין כוחות-הביטחון לבין אנשי תנועת "האחים המוסלמים"
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-7 בפברואר 2014 על הריגתם של 2 בני-אדם בשתי התקפות של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. גורמים בארגון הטליבאן מסרו כי בעקבות התקפה אחת שלהם נהרגו 6 חיילים נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-7 בפברואר 2014 על הריגתם של 7 בי-אדם בקרבות שפרצו בין מיליציה פרו-ממשלתית לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על הריגתם של לפחות 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בכל רחבי פקיסטן.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים במפרץ הפרסי מסרו ב-7 בפברואר 2014 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שיעים כנראה פעלו באזור העיר עדן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-7 בפברואר 2014 על הריגתם של 22 בני-אדם בהתקפות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" (או המזוהים עם הארגון) שפעלו באזור מחוז פלטאו. מקורות נוצריים ברחבי העולם מסרו על הריגתם של מאות נוצרים בידי טרוריסטים מוסלמים במהלך החודשים האחרונים.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-7 בפברואר 2014 על הריגתם של 5 בני-אדם במהלך השבוע האחרון בעימותים קטלניים שפרצו על עדתי-דתי. מקורות נוספים מסרו על עימותים קשים באזור בין ערבים מוסלמים לבין שבטים ברברים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: