Monday, February 10, 2014

50 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים בעיראק; 16 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 11 הרוגים בפקיסטן; 7 חיילים נהרגו באפגניסטן; 3 הרוגים בתימן; 2 הרוגים באלג'יריה; שופט לשעבר חוסל בלוב; טרוריסט מוסלמי נפצע קשה בעזה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, במצרים, בלבנון, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-9 בפברואר 2014 על הריגתם של לפחות 50 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברבו הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו כי אירועים קטלניים גם באזור העיר קמישלי בעקבות פיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. באזור העיר חומס נמסר על עימותים קטלניים למרות הפסקת-האש של 3 ימים שהוחלט עליה בין הצדדים הלוחמים בעיר. ארגוני סיוע מסרו כי שיירות הסיוע נתקלות לעיתים קרבות בירי של אנשי כוחות-הביטחון של סוריה ושל ארגונים אסלאמיים הפועלים באזור כולו. מחצית של ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו טרוריסטים מוסלמים ומורדים.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים רשמיים במצרים מסרו ב-9 בפברואר 2014 על הריגתם של 16 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה בפעילות אווירית יזומה של הצבא המצרי שנערכה בצפון סיני.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-9 בפברואר 2014 על הריגתם של 20 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בכל רחבי עיראק.
--
מתימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-9 בפברואר 2014 על הריגתם של 3 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר צנעא.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-9 בפברואר 2014 על הריגתם של 2 בני-אדם במרכז אלג'יריה בעימותים קטלניים בין שתי מליציות אסלאמיות חמושות הפועלות על בסיס שבטי.
--
לוב – טרור: מקורות רשמיים בלוב מסרו ב-9 בפברואר 2014 על הריגתו של שופט לשעבר בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר דרנא.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-9 בפברואר 2014 על הריגתם של 7 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-9 בפברואר 2014 על הריגתם של 11 בני-אדם בשתי תקריות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. במקרה אחד נהרגו 9 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
ישראל – טרור - עזה: מקורות תקשורתיים בעזה מסרו ב-9 בפברואר 2014 על פציעתו הקשה של טרוריסט מוסלמי בכיר בפעילות אווירית של ישראל שנעשתה ברצועת-עזה. הטרוריסט היה אחראי לשורה ארוכה של פיגועים קשים  ולירי של טילים לעבר ישראל.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: