Monday, February 17, 2014

50 הרוגים בסוריה; 35 טרוריסטים מוסלמים ו-2 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 17 הרוגים בדרום-סודאן; 15 הרוגים בעיראק; 10 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים במצרים; 4 בני-אדם נהרגו בטוניסיה; טרוריסט מוסלמי נהרג בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלבנון, במצרים, בתימן, בלוב, במאלי, בסוריה, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות נוספים מסרו ב-16 בפברואר 2014 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות מקומיים בסוריה מסרו על עימותים קטלניים באזור חומס, דמשק, דרעא, אידליב ודיר אל-זור. מקורות נוספים מסרו כי מאז שהחלו השיחות בין נציגי המשטר הסורי לבין נציגי המורדים ב-22 בינואר 2014 נהרגו 5,792 בני-אדם.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-16 בפברואר 2014 על הריגתם של 15 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. כמו כן נמסר כי בין ההרוגים היו לפחות 5 שוטרים שנפגעו מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה שפעלו באזור העיר כירכוך.
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-16 בפברואר 2014 על הריגתם של 3 תיירים ונהג מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה באוטובוס של תיירים ליד אזור טאבה. פצועים אחדים הועברו לטיפול בישראל.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורו צבאיים באפגניסטן מסרו ב-16 בפברואר 2014 על הריגתם של 35 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בשיתוף עם כוחות נאט"ו הפעולים באפגניסטן. כמו כן נסמר על הריגתם של 2 אזרחים מפיצוץ של מטעני-חבלה שהופעלו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-16 בפברואר 2014 על הריגתם של 10 בני-אדם מפיצוץ של מטען-בחבלה שהופעל ברכבת בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום פקיסטן.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-16 בפברואר 2014 על הריגתם של 17 בני-אדם בקרבות בין כוחות-הביטחון הנאמנים לממשלה לבין מורדים הפועלים בצפון המדינה.
--
טוניסיה – טרור: מקורות צבאיים בטוניסיה מסרו ב-16 בפברואר 2014 על הריגתם של 4 בני-אדם (שוטרים ואזרחים) בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה הפועלים באזור הגבול המשותף עם אלג'יריה.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-16 בפברואר 2014 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות עם כוחות-הביטחון של הודו הפועלים באזור חבל קשמיר.
==

ד"ר יוחאי סלע