Thursday, February 20, 2014

100 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים בעיראק; 18 הרוגים בניגריה; 10 הרוגים בדרום-סודאן; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 6 הרוגים בלבנון; 5 הרוגים נוספים בתימן; 4 הרוגים בפקיסטן; קצין בכיר נהרג בסומליה; 200 נוצרים נהרגו בניגריה בשבוע האחרון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בלבנון, בלוב, בתימן, בסוריה, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות רשמיים מסרו ב-19 בפברואר 2014 על הריגתם של כ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות מקומיים בסוריה מסרו כי מרבית ההרוגים היו במהלך קרבות בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. גורמים נוספים בסוריה מוסרים על בריחה מוגברת של נוצרים מאזורי הקרבות.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-19 בפברואר 2014 על הריגתם של כ-50 בני-אדם ביממה הקודמת בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. כמו כן נמסר על הרוגים נוספים במהלך היום בפיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-19 בפברואר 2014 על הריגתם של 6 בני-אדם ועל פציעתם של 30 נוספים בפיגוע טרור כפול שהתבצע במרכז תרבות איראני הנמצא בעיר ביירות. ארגון טרור אסלאמי המזוהה עם ארגון אל-קאעידה לקח את האחריות למעשה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-19 בפברואר 2014 על הריגתם של 5 בני-אדם נוספים ועל נפילתם בשבי של 14 חיילים בקרבות עם טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-19 בפברואר 2014 על הריגתו של קצין בכיר בידי שומר-ראשו שערק לשורות ארגון הטרור האסלאמי "אל-שבאב" הפועל בכל רחבי סומליה.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-19 בפברואר 2014 על הריגתם של 10 בני-אדם בקרבות בין כוחות-הביטחון לבין מורדים מקומיים הפועלים בצפון המדינה.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-19 בפברואר 2014 על הריגתם של 18 בני-אדם בשתי התקפות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. מקורות נוצריים מסרו כי בחמשת הימים האחרונים נהרגו לפחות 200 נוצרים בהתקפות טרור של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-19 בפברואר 2014 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-19 בפברואר 2014 על הריגתם של קצין ו-3 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בעקבות התקפת-פתע על רכב צבאי שנע בצפון-מערב פקיסטן.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: