Sunday, February 9, 2014

40 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים ברפובליקה של מרכז אפריקה; 10 הרוגים בעיראק; 8 הרוגים תימן; 7 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 6 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים באפגניסטן; אימאם חוסל בלוב; 3,000 אזרחים נהרגו באפגניסטן ב-2013; אל-קאעידה נגד הנוצרים בלבנון;  פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בלוב, בתימן, בסומליה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות בלבנון מסרו ב-8 בפברואר 2014 על הריגתם של כ-40 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות מקומיים בסוריה מסרו על הפצצות אוויריות של הצבא הסורי על ערים המרכזיות בהן נהרגו עשרות אזרחים נוספים.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עיראק מסרו ב-8 בפברואר 2014 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. מקורות בינלאומיים נוספים מסרו על הטרדות מיניות קשות של נשים עיראקיות הכלואות בבתי-הכלא בעיראק. לאורך כל היממה האחרונה נרשמו פיגועי ירי רבים שגרמו לפצועים רבים בכל רחבי עיראק. מקורות צבאיים מעיראק מסרו על קרבות נוספים באזור מחוז אל-אנבאר נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה שהצליחו להשתלט על חלקים רחבים באזור.
--
לבנון – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-8 בפברואר 2014 כי ארגון אל-קאעידה מתכנן לבצע פיגועים רחבי-הקיף בלבנון נגד הנוצרים במטרה להביא לבריחתם מהמדינה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן ומקורות נוספים במפרץ מסרו ב-8 בפברואר 2014 על הריגתם של 8 בני-אדם ( 6 חיילים ו-2 טרוריסטים מוסלמים) בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שבטיים הפועלים באזור דרום תימן.
--
הרפובליקה של מרכז אפריקה – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-8 בפברואר 2014 על הריגתם של כ-20 בני-אדם נוספים בקרבות בין מיליציות נוצריות למיליציות מוסלמיות בעיר הבירה בנגויי. מקורות נוספים מסרו על בריחתם של עשרות-אלפי מוסלמים בשל החשש מפעולות נקמה של מיליציות נוצריות לאור הריגתם של מאות נוצרים בידי מוסלמים במהלך השבועות האחרונים.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-8 בפברואר 2014 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד בסיסי טרור של הארגון הנמצאים בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-8 בפברואר 2014 על הריגתם של 7 בני-אדם ועל פציעתם של עשרות נוספים בהתקפות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". הנשיא אובמה מסר כי הוא תומך בפה-מלא במלחמתה של ממשלת ניגריה נגד ארגון "בוקו חראם". האחרון אחראי להריגתם של אלפי בני-אדם בשנים האחרונות.
--
לוב – טרור: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-8 בפברואר 2014 על הריגתו של אימאם מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר בנגאזי. מקורות נוספים בלוב מסרו כי בכל יום נהרגים לפחות 3-4 בני-אדם בהתקפות טרור של גורמים אסלאמיים המקושרים הן לארגון אל-קאעידה והן למיליציות המקושרות לנשיא מועמר קדאפי שחוסל בשנת 2011.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-8 בפברואר 2014 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 10 נוספים בשני פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר מפי מקורות באו"ם על הריגתם של 3,000 אזרחים ועל פציעתם של 5,500 נוספים בפיגועי טרור שהתבצעו במהלך שנת 2013 בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן ואל-קאעידה הפועלים בכל רחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-8 בפברואר 2014 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בכל רחבי פקיסטן.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: