Friday, March 4, 2011

100 הרוגים בדרום-סודאן; 15 הרוגים בפקיסטן; 9 הרוגים בעיראק; 2 חיילים אמריקאים נהרגו בגרמניה; 2 הרוגים בתימן; מחאה ואלימות בעולם הערבי;
--
מצרים - מחאה: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-3 במרס 2011 על התפטרותו של ראש-ממשלת מצרים, אחמד שפיק, שמונה על-ידי הנשיא חוסני מובראק זמן קצר לפני הדחתו. מאז ששפיק החל את כהונתו הופעלו עליו לחצים מצד המפגינים להתפטר מתפקידו בשל קשריו עם המשטר הקודם. עיסאם שארף, שר התחבורה שלעבר, קיבל על עצמו את הרכבת הממשלה החדשה בברכתו של המשטר הצבאי בראשותו של שר-ההגנה טנטאווי.
--
לוב – מחאה ואלימות: מקורות רשמיים באו"ם מסרו ב-3 במרס 2011 על החלטה שהתקבלה בנוגע לחקירת מועמר קדאפי ובני משפחתו בבית-הדין הפלילי הבינלאומי בהאג בחשד לביצוע פשעים נגד האנושות. דוברים בלוב מסרו ששלושה חיילים הולנדים נפלו בשבי והם נמצאים בידי כוחותיו של קדאפי. דוברי האופוזיציה מסרו שהם לקחו בשבי כ-100 חיילים שנלחמו לצדו של קדאפי. עדי ראייה בלוב מסרו שמטוסי חיל-האוויר של לוב הפציצו גם היום את העיר-הנפט ברגה, וכי הובע החשש שכוחותיו של קדאפי יצליחו להשתלט על נקודות פתח העיר. על-פי הערכות אחדות נמסר שהכוחות הפועלים בעיר הם שכירי-חרב מצ'אד. יום לפני כן, ב-2 במרס 2011 נהרגו 12 בני-אדם בקרב שהתנהל בעיר. מקורות נוספים ציינו שכוחות הנאמנים לקדאפי מתרכזים ליד העיירה רסלאנוף הנמצאת 100 ק"מ מערבית לברגה. בטריפולי נערכה הפגנת תמיכה בקדאפי בהשתתפותם של אלפי תומכים. ונצואלה הודיעה שקדאפי הסכים להקמת ועדה בינלאומית שתביא לסיומם של הקרבות בלוב. תעשיית הנפט של לוב מושבתת כמעט לגמרי. במרכזי הערבים המשוחררות נשרפו עותקים רבים של "הספר הירוק" של קדאפי. כוחות האופוזיציה אינם מצליחים לגבש כוחות מאורגנים כדי לעלות על טריפולי. הליגה הערבית הביעה הסכמה חלקית לצעדים נגד קדאפי, אולם ראוי לזכור שהליגה הערבית גם התעלמה מרצח-העם שהתנהל בדארפור בעידודו של עומר אל-באשיר נשיא סודאן
--
גרמניה – טרור – ארה"ב: מקורות תקשורתיים בגרמניה ובארה"ב מסרו ב-3 במרס 2011 על הריגתם של 2 חיילים אמריקאים בשדה-התעופה של פרנקפורט (ב-2 במרס) בידי אזרח מוסלמי מקוסובו שפעל כנראה בהשראת האסלאם הרדיקלי.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-3 במרס 2011 על הריגתם של 15 בני-אדם (מהם גם שוטרים) בפיגוע התאבדות שהתבצע ליד תחנת-משטרה מקומית השוכנת ליד הגבול המשותף עם אפגניסטן. עוד 25 בני-אדם נפצעו בפיגוע שנעשה באמצעות מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסט מתאבד שהיה פעיל מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-3 במרס 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע במחוז אנבאר 3 מההרוגים היו שוטרים. עוד 13 בני-אדם נפצעו בפיגוע. על-פי הערכות אחדות שנמסרו מפי דוברי המשטרה במחוז, הפיגוע היה מכוון נגד נקודת-איסוף של חיילים עיראקים. אולם לאחר מכן התברר שהפיגוע התרחש בסניף של בנק.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-3 במרס 2011 על הריגתם של 2 מפגינים מירי של כוחות-הביטחון במהלך הפגנה שנערכה בדרום המדינה נגד המשך שלטונו של נשיא תימן, עלי עבדאללה סאלח. כמו כן נמסר מפי מקורות בתימן שהנשיא הסכים לסיים את כהונתו בסוף שנת 2011.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-3 במרס 2011 כי במהלך הקרבות שהיו באזור העיר אביי נהרגו 100 בני-אדם. כמו כן נמסר על מנוסתם של נשים ולילדים מהאזור לכיוון דרום-סודאן. הקרבות פרצו בקו התפר בין צפון-סודאן האסלאמית לדרום-סודאן הנוצרית. ארגוני טרור הנתמכים בידי ממשלת חרטום האסלאמית מנסים לשבש את החיים באזור בעקבות משאל-העם שנערך בתחילת ינואר 2011.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: