Monday, March 21, 2011

154 הרוגים בלוב; 28 הרוגים בסומליה; 11 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בסוריה; 2 הרוגים בניגריה; 2 הרוגים בקשמיר; הרוג בעיראק; טורקיה תקפה כורדים בצפון-עיראק; רקטת קסאם נחתה דרומית לאשקלון;
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-20 במרס 2011 על הריגתם של 64 בני-אדם בהתקפה של מדינות המערב על מתקנים צבאיים ברחבי המדינה. כמו כן נמסר על הריגתם של עוד 90 אזרחים בהתקפות של נאמני קדאפי על ערים אחדות בהם נמצאים כוחות האופוזיציה – בעיקר בעיר בנגזי. כוחותיו של קדאפי נכנסו לעיר מיסרטה ויש נפגעים רבים מאוד משני הצדדים. רוסיה מתחה ביקורת על הפעילות הצבאית של מדינות המערב. עמרו מוסא גם הוא מתח ביקורת על ההפגזות בטענה שההחלטה של האו"ם מדברת על סגר ימי ולא על הפגזות רצופות הגורמות לנפגעים רבים. גם במקרה הזה הערבים דוחים להתקפה, ולאחר מכן הם מגנים את ההתקפה. בשעות הערב לוב הכריזה על הפסקת-אש מוחלטת כדי להתחיל בדיון אמיתי על עתידה של מדינה. דוברי המורדים מסרו על 8,000 הרוגים עד כה מאז שהחלה המרידה נגד קדאפי.
--
סוריה – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים המקורבים לארגוני האופוזיציה בסוריה מסרו ב-20 במרס 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם ועל פציעתם של כ-150 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון במהלך הפגנה שנערכה בעיר דרעא בדרום המדינה. מפגינים העלו באש מבני ציבור ממשלתיים. הפגנות נוספות נערכו בערי סוריה, אך לא נמסר על פצועים נוספים. ב-18 במרס 2011 נהרגו לפחות 5 מפגינים מירי של כוחות הביטחון שפעלו נגד מפגינים בעיר דרעא. מקורות נוספים ציינו שטנקים נכנסו לעיר דרעא וכן כוחות רבים בליווי של טנקים נמצאים במזרח המדינה בריכוזי הכורדים. ראשי השבטים במחוז קונייטרה הביעו תמיכה איתנה בהפגנות בעיר דרעא. במהלך היום התברר שאסד פיטר את מושל מחוז דרעא. מקור נוסף בסוריה מסר על הריגתם של 7 שוטרים בעימותים עם המפגינים בדרעא. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-19 במרס 2011 על כוחות הביטחון של סוריה שהפעילו גז-מדמיע על משתתפי ההלוויות שנערכו בעיר דרעא להרוגים שבהפגנות שנערכו יום קודם לכן. כ-10,000 איש השתתפו בהלוויות בדרעא. ראשי השבטים בכל אזור החורן קראו להמשיך את ההפגנות נגד השלטון ונגד המושל המקומי. באזורים בהם מתגוררים כורדים, במזרח המדינה, התקיימו הפגנות נוספות נגד בשאר אל-אסד. רשת CNN הפחדנית חששה לשדר את הסרטונים על הפגנות שנערכו בסוריה ב-18 במרס 2011.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-20 במרס 2011 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז בגלאן צפונית לעיר קאבול.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-20 במרס 2011 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז קדנהאר.
--
פקיסטן – אלימות אסלאמית: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-20 במרס 2011 על הריגתם של 6 פעילים פוליטיים בידי במאבקים בין מליציות מקומיות בעידוד הנמרץ של ארגון הטליבאן הפועל בעיר קראצ'י. מאות בני-אדם נהרגו בעימותים הללו בעיר קראצ'י לבדה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-20 במרס 2011 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 13 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בעיר בגדאד בידי פעילי טרור מוסלמים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-20 במרס 2011 על הריגתם של 28 בני-אדם בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מספר ההרוגים כולל את 4 ההרוגים שמסרנו בדיווח הקודם. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-19 במרס 2011 על הריגתם של 4 חיילים סומלים בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב".
--
ניגריה – טרור: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-20 במרס 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל המרכז ניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-20 במרס 2011 על התקפה אווירית מסיבית של חיל-האוויר הטורקי על כפרים כורדים בצפון-עיראק. לא נמסר על נפגעים. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-19 במרס 2011 על הריגתם של 4 מאנשי המחתרת הכורדית בהיתקלות עם כוחות צבא טורקיים הפועלים בדרום-מזרח המדינה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-16 במרס 2011 על הריגתם של 3 פעילי המחתרת הכורדית בעקבות היתקלות צבאית שנערכה עם כוחות הצבא הפועלים בדרום-מזרח המדינה.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-20 במרס 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור בימים האחרונים בחבל קשמיר בעקבות היתקלות עם כוחות צבא של הודו הפועלים באזור.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-20 במרס 2011 על נחיתת טיל גראד דרומית לאשקלון שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים מרצועת-עזה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: