Monday, March 7, 2011

21 הרוגים בסומליה; 20 הרוגים בלוב; 12 הרוגים באפגניסטן; 8 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים בתימן; הרוג נוסף בתאילנד;
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מחוצה לה מסרו ב-6 במרס 2011 על הפלתו של מסוק קרב לובי בידי כוחות האופוזיציה. קרבות היו במהלך היום בעיר זאוויה, ובראס לה-נוף. הטלוויזיה של לוב הודיעה שקדאפי הורה לבטל מיסים בעקבות "הניצחונות שהיו לכוחותיו" במהלך הימים האחרונים. בקרבות שהיו באזור בן ג'וואף נמסר על 5 הרוגים וכ-30 פצועים. מקור רפואי בעיר מיסרטה מסר על 15 הרוגים בקרבות שהיו במהלך היום. במרחבי העיר טריפולי חגגו אוהדי קדאפי לאור הידיעות שנמסרו להם על כיבושן מחדש של הערים מיסרטה, זאוויה וראס לה-נוף מידי כוחות האופוזיציה. כמו כן נוצר הרושם שכוחותיו של קדאפי נמצאים בדרכם לעיר בנגזי הנמצאת בשליטתם המלאה של כוחות האופוזיציה. בשעות הערב של ה-5 במרס נמסר שכוחות האופוזיציה הצליחו להדוף את נאמני קדאפי שניסו לכבוש את העיר מיסרטה. בעיר הולדתו של קדאפי, סירט, מוצבים לפחות 3 גדודים של משמרות הביטחון במטרה להדוף כל ניסיון מצד המורדים לעלות על העיר. "המועצה הזמנית של לוב" הפועלת מהעיר בנגזי רוצה לפתוח את שדה-התעופה בעיר כבר בימים הקרובים לטיסות בינלאומיות. למרות חוסר-הסדר של האופוזיציה, הכוחות החומשים שלה מצליחים להגיע להישגים מקומיים ולהדוף לעיתים התקפות עזות של נאמני קדאפי.
--
סעודיה – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בסעודיה מסרו ב-6 במרס 2011 על מעצרם של 22 פעילים פוליטיים בני העדה השיעית שקראו להפגנות נגד בית המלוכה.
--
בחריין – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בבחריין מסרו ב-6 במרס 2011 על הפגנה של אלפי בני-אדם ליד בית הפרלמנט בו מתכנסת הממשלה מידי יום ראשון בדרישה לרפורמות פוליטיות במדינה. הפגנות מחאה היו גם בלבנון ובירדן במהלך היום.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-6 במרס 2011 על הריגתם של 12 בני-אדם (מהם 6 ילדם) מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במזרח המדינה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באזור.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-6 במרס 2011 על הריגתם של 5 שוטרים פקיסטנים בעיר קראצ'י מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור. כמו כן נמסר שבפעולה במחוז קוראם נהרגו גם 3 חיילים פקיסטנים. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-5 במרס 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בידי הצבא הפקיסטני המחוז קוראם. כמן כן נמסר על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בעיר קראצ'י.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-6 במרס 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר בצרה. עוד 12 בני-אדם נפצעו בפיגוע.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-6 במרס 2011 על הריגתם של 4 חיילים תימנים מירי של פעילי טרור מארגון אל-קאעידה הפועלים במחוז מאריב מזרחית לעיר צנעא.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-6 במרס 2011 על הריגתם של 21 בני-אדם בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
תאילנד – טרור: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-6 במרס 2011 על הריגתו של שוטר בדימוס בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מאז שנת 2004 נהרגו יותר מ-4,500 בני-אדם בפיגועים של פעילי טרור מוסלמים בפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-5 במרס 2011 על הריגתו של נזיר בודהיסטי בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: