Tuesday, March 1, 2011

10 הרוגים בסודאן; 5 הרוגים בניגריה; 4 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 הרוגים בעיראק; 2 חיילים נהרגו בתימן; הרוג בקשמיר; הרוג ברצועת-עזה;
--
לוב – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים הקשורים לאופוזיציה בלוב מסרו ב-28 בפברואר 2011 על הפלתו של מטוס קרב לובי בידי אנשי האופוזיציה. מקורות נוספים ציינו שמתנהלים קרבות קשים בעיירות ליד טריפולי, וחלקן נמצא בשליטה חלקית של כוחות האופוזיציה. מקורות בצפון-אפריקה מסרו שגם במהלך היממה האחרונה המשיכו לזרום ללוב שכירי-חרב כדי להילחם לצדו של מועמר קדאפי. משפחת קדאפי עדיין מתרכזת בבסיס הצבאי הגדול באד אל-עזיזיה הנמצא ליד טריפולי. מקורות תקשורתיים בטוניסיה ובמצרים מסרו על משבר הומניטרי המתחולל באזור הגבולות של שתי המדינות בשל עומס של עשרות אלפי פליטים הבורחים מלוב. במזרח לוב ישנו מחסור חמור במוצרי מזון. עדויות על הפגנות של מאות אנשים בעיר טריפולי נגד קדאפי. הפגנות היו גם בעומאן ובבחריין.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 בפברואר 2011 על הריגתם של 4 חיילי נאט"ו במהלך סדרת התקפות של פעילי טרור מוסלמים ברחבי אפגניסטן. בחודש פברואר 2011 נהרגו באפגניסטן 34 חיילים זרים. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו באפגניסטן 66 חיילים זרים – מרביתם חיילים אמריקאים.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-28 בפברואר 2011 על הריגתו של שוטר אחד מירי של פעילי טרור מוסלמים שפעלו באזור מחוז דיאלה. כמו כן נמסר על הריגתו של ברון טרור מארגון אל-קאעידה במהלך פשיטה צבאית יזומה של כוחות עיראקיים.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-28 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 חיילים תימנים מירי של פעילי טרור מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-28 בפברואר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם במחוז אביי (על הגבול בין הצפון לדרום) במהלך היתקלות שהייתה בין כוחות צבאיים של דרום-סודאן לבין פעילי טרור מוסלמים הנתמכים בידי ממשלת חרטום. דובר צבאי רשמי של דרום-סודאן מסרו כי הקרבות שהחלו ב-26 בפברואר 2011, עדיין נמשכים באזור.
--
ניגריה – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-28 בפברואר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מהלך עימותים אלימים שפרצו בין מוסלמים לנוצרים במרכז המדינה. כמו כן מקורות משטרתיים בניגריה מסרו ב-28 בפברואר 2011 על הריגתו של מוסלמי שסייע בגיוס כספים לפעילי האסלאם הרדיקלי הפועלים בניגריה.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-28 בפברואר 2011 על הריגתו של נהג משאית מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בחבל קשמיר.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-28 בפברואר 2010 על ירי שגרם להריגתו של מוסלמי שהתקרב לגדר המערכת באזור חורבות נחל דוגית ברצועת-עזה. מקורות פלסטינים מסרו שההרוג עסק באיסוף חצץ במקום ואין לא קשר לפעילות טרוריסטית.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: