Wednesday, March 2, 2011

4 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים בפקיסטן; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; אדם אחד נהרג בקשמיר; פצצות מרגמה לעבר ישראל; מחאה ואלימות במזרח-התיכון;
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-1 במרס 2011 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו בשתי תקריות שונות שהיו ברחבי אפגניסטן. בחודש פברואר 2011 נהרגו באפגניסטן 36 חיילים זרים. בחודש ינואר 2011 נהרגו באפגניסטן 32 חיילים זרים.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-1 במרס 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בידי פעילי טרור מארגון טליבאן הפועלים בצפון ווזיריסטן. גורמי טרור בפקיסטן מסרו כי הארבעה הואשמו בריגול לטובת ארה"ב.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-1 במרס 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם ועל פציעתם של 19 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז קושט.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-1 במרס 2011 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של רימון-יד שהופעל בחבל קשמיר.
--
העולם-הערבי – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו על כישלונם של נאמני קדאפי לכבוש את העיירה זאוויה. הקרב נמשך כ-6 שעות לפחות. לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים. כוחותיו של קדאפי ניסו גם לכבוש ללא הצלחה את העיירה מיסרטה. שיירה של משאיות מזון הגיעה במהלל היום לעיר בנגזי. אוסטריה הודיעה כי היא מקפיאה את נכסי משפחת קדאפי הנמצאים בתחומה. מקורות באו"ם מסרו על משבר הומניטרי רציני בעקבות גל הפליטים המגיע לגובל המשותף בין לוב לטוניסיה. איראן מזהירה את מדינות המערב מהתערבות צבאית בלוב. מקורות ברוסיה מסרו כי קדאפי הוא "גופה פוליטית שאין לה מקום בעולם המודרני והמתורבת". מנהיגי האיחוד האירופאי יתכנסו ב-11 במרס 2011 בבריסל לכינוס מיוחד יעסוק בלוב. מקורות באו"ם מסרו על 150,000 פליטים נמצאים ליד הגבול עם טוניסיה.
**
תימן: במהלך היום, 1 במרס 2011, היו הפגנות רחבות-היקף ברחבי תימן במחאה נגד המשך שלטונות של עלי עבדאללה סאלח. הנשיא תימן, סאלח, האשים את ארה"ב וישראל בליבוי המהומות נגדו. כל אזור עדן רוצה להיפרד מצפון-תימן ולהקים ישות מדינית נפרדת. בעיר הבירה צנעא נערכה הפגנת ענק נגד הנשיא.
**
עומאן: מקורות תקשורתיים בעומאן מסרו ב-1 במרס 2011 על הזרמת כוחות שיטור נוספים כדי להתמודד אם ההפגנות שאמורות להיערך במהלך הימים הקרובים.
**
איראן: מקורות תקשורתיים הקרושים לאופוזיציה האיראנית מסרו ב-1 במרס 2011 על מעצרם של בכירי האופוזיציה באיראן - מיר חוסיין מוסווי ומהדי כרובי. כוחות הביטחון של איראן נערכו בכל רחבי טהראן כדי להתמודד עם חידוש ההפגנות נגד המשטר. בשעות אחרי הצהרים התעמתו מפגינים עם אנשי כוחות הביטחון ונמסר על ירי של גז מדמיע. כמו כן נמסר על מאות סטודנטים המפגינים ליד האוניברסיטה של טהראן. הפגנות הין גם בשיראז ובתבריז.
**
טוניסיה: מקורות תקשורתיים בטוניסיה מסרו ב-1 במרס 2011 על עוד 3 שרים שהתפטרו מתפקדים ביומיים האחרונים בעקבות ההפגנות הנוספות שנערכו נגד הממשלה.

ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-1 במרס 2011 על ירי של טיל נ"ט לעבר כלי רכב של צה"ל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. כוחות צה"ל השיבו באש ונמסר על פצוע מוסלמי אחד. כמו כן נמסר על ירי של 3 פצצות מרגמה לעבר ישראל שלא גרמו נזק.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: