Saturday, March 5, 2011

120 הרוגים בדארפור; 71 הרוגים בלוב; 53 הרוגים בסומליה; 11 הרוגים בפקיסטן; 10 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים בתימן;
--
לוב – אלימות פוליטית: מקורות אזרחיים בעיר זאוויה בלוב מסרו ב-4 במרס 2010 על הריגתם של 50 בני-אדם ועל פציעתם של 300 נוספים בקרבות שפרצו בעיר בין כוחות האופוזיציה לבין נאמני קדאפי. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 בני-אדם בעיר הנפט ראס-לנוף במזרח המדינה. בעיר בנגזי נמסר על 17 הרוגים בהתקפה של נאמני קדאפי בניסיון לכבוש את העיר. עוד נמסר על הריגתו של מפקד מקומי של אנשי האופוזיציה הפעולים בזאוויה. בעיר טריפולי נערכה הפגנת מחאה נגד קדאפי ונמסר על שימוש בירי ובגז מדמיע נגד המפגינים. גורמים רפואיים מסרו על עשרות הרוגים נוספים ברחבי לוב, וכן נשלחה קריאה נרגשת לכוחות האו"ם להפסיק את ההתקפות של נאמני קדאפי על אזרחים. כוחות האופוזיציה בפועלים בבנגזי עדיין אינם מצליחים להתגבש לכוח לוחם רציני. מקור רשמי בלוב מסר בשעות הערב של ה-5 במרס שכוחותיו של קדאפי הצליחו להשיג שליטה מלאה על העיר זאוויה.
--
אפגניסטן – טרור – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-4 במרס 2011 על הריגתם של 4 פעילי טרור מארגון הטליבאן מהלך פעילות צבאית יזומה של כוחות נאט"ו שנערכה במחוז קושט.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-4 במרס 2011 על הריגתם של 11 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתרחש במסגד השוכן בצפון-מערב המדינה. עוד 20 בני-אדם נוספים נפצעו בפיגוע.
--
תימן – אלימות פוליטית: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-4 במרס 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון במהלך הפגנת מחאה שנערכה בצפון המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-4 במרס 2011 על הריגתם של 53 חיילי האיחוד האפריקאי הנלחמים לצד ממשלת סומליה נגד פעילי טרור מארגון "אל-שבאב". במהלך השבועיים האחרונים מתנהל מבצע צבאי נרחב נגד ארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מקורות רשמיים מסרו ש-43 חיילים מבורנדי וה-10 חיילים מאוגנדה נהרגו בקרבות.
--
סודאן – דארפור: מקורות רשמיים בדארפור מסרו ב-4 במרס 2011 על הריגתם של 120 בני-אדם ועל בריחתם של 100,000 תושבים בעקבות הפצצות אוויריות של ממשלת חרטום אסלאמית על מורדים ואזרחים בחבל דארפור. עדויות של אונס שיטתי ונרחב המתחולל החבל נמסר מפי גורמים רשמיים. ממשלת חרטום משתמשת במטוסי מיג ובהליקופטרים נגד תושבי החבל.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-4 במרס 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים בפיצוץ כפול שהתרחש במהלך אירוע פוליטי בידי פעילי טרור.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: