Sunday, March 27, 2011

14 הרוגים בדרום-סודאן; 8 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים בסוריה; 6 הרוגים בתימן; 5 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים באיראן; 2 הרוגים בקשמיר; הרוג בבחריין; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; ניצחונות לאופוזיציה בלוב;
--
סוריה – מחאה ואלימות: מקורות אופוזיציוניים בסוריה מסרו ב-26 במרס 2011 על הפגנות אלימות נוספות שפרצו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. בלטקיה מפגינים פרצו למוסדות מפלגת הבעת' והעלו אותם באש. אנשי אופוזיציה מסרו על 6 הרוגים מירי של צלפים בלטקיה. הטלוויזיה הסורית מסרה על הרוג אחד בלבד מאנשי כוחות הביטחון שהיו במועדון קצינים בעיר לטקיה שהותקף בידי המפגינים. בעיירה טפס (Tafas) השוכנת ליד העיר דרעא הציתו המפגינים את מטה מפלגת הבעת' ואת תחנת המשטרה המקומית. כוחות הביטחון של סוריה הזרימו לעיירה חיילים מחנה הצבאי הנמצא סמוך לעיר סווידה בדרום-המדינה. על-מנת לרכך את הזעם הציבורי בסוריה, הנשיא הורה לשחרר 260 אסירים פוליטיים – אולם מרביתם הם פעילי אסלאמיסטים, ובכך שוב המשטר טועה בהבנת האירועים המתרחשים במדינה. אנשי אופוזיציה ברחבי דמשק ובערים נוספות הפיצו כרוזים המפצירים בחיילים לעבור לשורות המפגינים כ"כאקט פטריוטי". עדויות המסתמכות על מקורות אופוזיציוניים מסרו על בריחה של אנשי עסקים בכירים מהעדה העלווית לטורקיה. לעומת זאת, הטלוויזיה הסורית ממשיכה להציג עדויות של רופאים הטוענים שמרבית הפצועים הם חיילים שנפצעו מאבנים ודקירות של סכינים. כל המרואיינים טוענים באורח-פלא שהחיילים קיבלו הוראות לא לירות באש-חיה על מפגינים גם אם חייהם בסכנה (שזה כמובן קשקוש אחד גדול שאף אחד לא מאמין לו בסוריה). בעיר קמישלי הכורדית ליד הגבול הטורקי קיימת נוכחות צבאית מרשימה של כוחות הביטחון. כל הדרכים המובילות לעיר נחסמו בידי אנשי המודיעין הנאמנים למשטר. השלטון הסורי יודע שההפגנות בקמישלי יפרצו בעוצמה גדולה אם השלטון העלווי יפגין חולשה. כל הנקודות האסטרטגיות בדמשק נשמרות בידי נאמני המשטר חברי מפלגת הבעת ובני העדה העלווית. אנשי תקשורת בסוריה קיבלו הוראה "להפגין שמחה" לנוכח ההצעות לרפורמות פוליטיות שהוצגו ביום חמישי האחרון בידי היועצת המדינית של אסד. בשעות הערב של ה-26 במרס, פרצו הפגנות אלימות גם בעיר דרעא למרות נוכחותם של חיילים ושוטרים רבים.
--
אפגניסטן – נאט"ו – אפגניסטן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-26 במרס 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטעו-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום המדינה.
--
אפגניסטן – נאט"ו – אזרחים: מקורות עצמאיים באפגניסטן מסרו ב-26 במרס 2011 על הריגתם של 6 אזרחים אפגנים (בהם ילדים) בהתקפה של מטוסי נאט"ו בשל טעות-בזיהוי. מקורות נוספים באפגניסטן ציינו שלא הייתה כל סיבה לטעות בזהות האזרחים שנהרגו בתקרית. 2 אזרחים נוספים נהרגו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במחוז זאבול צפונית לעיר קאבול.
--
פקיסטן – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-26 במרס 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בעיר קראצ'י בעימות שפרץ בין שתי מליציות מקומיות בעידודו נמרץ של ארגון הטליבאן.
--
איראן – טרור: מקורות תקשורתיים באיראן מסרו ב-26 במרס 2011 על הריגתם של 2 שוטרים מקומיים מירי של פעילי טרור כורדים הפועלים מהגבול העיראקי.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-26 במרס 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים בשני אירועים שהתרחשו בעיר בגדאד ובמחוז דיאלה.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים וצבאיים בתימן מסרו ב-26 במרס 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במהלך היתקלות צבאית שהייתה במחוז אביאן. כמו כן נמסר כי הנשיא התימני עומד להודיע על סיום כהונתו בעקבות ההפגנות של אנשי האופוזיציה הקוראים לסילוקו.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-26 במרס 2011 על הריגתם של 14 בני-אדם בעקבות מאבקים אתניים שפרצו בין שני שבטים שונים השוכנים בדרום המדינה. ממשלת הדרום מנסה להשתלט על האירועים ולהרגיע את המתיחות האתנית והדתית הקיימת באזור.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-26 במרס 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם (אישה וחייל) בעימותים אלימים שפרצו בקשמיר בשני אירועים שונים. מקור נוסף ציין שהחייל נורה בידי חייל אחר.
--
בחריין – מחאה ואלימות: מקורות אופוזיציוניים בבחריין מסרו ב-26 במרס 2011 על הריגתו של מפגין אחד מירי של גז מדמיע במהלך הפגנות מחאה שנערכו נגד השלטון.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-26 במרס 2011 על כיבושן של עיירות וערים אחדות במזרח לוב בידי כוחות האופוזיציה הנתמכים בידי כוחות מערביים המפציצים את כוחותיו של קדאפי עד למבואות של העיר טריפולי.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: