Sunday, March 6, 2011

47 הרוגים בסומליה; 30 הרוגים בלוב; 22 הרוגים בדרום-סודאן; 7 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים באיראן; 3 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגים במצרים; הרוג בתאילנד; הרוג בעיראק; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; טילי קסאם לעבר ישראל;
--
לוב – אלימות פוליטית: מקורות רפואיים בעיר זאוויה מסרו ב-5 במרס 2011 על הריגתם של 30 בני-אדם בקרבות הנערכים על השליטה בעיירה בין כוחות האופוזיציה לבין כוחות הנאמנים למועמר קדאפי. דוברי הממשלה בטריפולי מסרו שכוחות הצבא שולטים בעיירה והם אף הציגו צילומים אוויריים המעידים של נוכחות צבאית מוגברת של כוחות הנאמנים לקדאפי ברחבי העיירה.
--
סעודיה – מחאה ואלימות: מקורות רשמיים בסעודיה מסרו ב-5 במרס 2011 על היערכות ביטחונית מוגברת לקראת דיכוי המהומות העלולות לפרוץ בימים הקרובים. מקור ממשלתי בכיר בסעודיה מסר שההפגנות בסעודיה הנערכות בידי גורמים קיצוניים אינן חוקיות.
--
מצרים – אלימות אסלאמית: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-5 במרס 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם בעקבות שריפת כנסייה קופטית בעיירה סול (דרומית לקהיר) בידי פעילי טרור מוסלמים. מקורות מצריים מסרו שהשריפה נגרמה על רקע של סכסוך מקומי בין שתי משפחות. להלן מידע נוסף על פיגועים נגד כנסיות שהיו מצרים בעת האחרונה: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-1 בינואר 2011 שבפיגוע שהיה בכנסייה באלכסנדריה נהרגו 21 בני-אדם. כמו כן נמסר מפי מקורות רשמיים במצרים שהפיגוע התבצע בעזרת מכונית-תופת. מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-31 בדצמבר 2010 על הריגתם של 7 בני-אדם ועל פציעתם של 24 נוספים בפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל ליד כנסייה בידי פעילי טרור הפועלים באלכסנדריה.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-5 במרס 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן הפועלים בדרום המדינה.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-5 במרס 2011 על הריגתם של 3 חיילים אפגנים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באזור העיר קאבול.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-5 במרס 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בידי הצבא הפקיסטני המחוז קוראם. כמן כן נמסר על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בעיר קראצ'י.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-5 במרס 2011 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 13 נוספים בקרבות שנערכו בין שתי מליציות מקומיות הפעולות במחוז דיאלה.
--
איראן – טרור: מקורות תקשורתיים באסיה מסרו ב-5 במרס 2011 על הריגתם של 4 שומרים איראנים בידי פעילי טרור כורדים הפועלים במערב המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-5 במרס 2011 על הריגתם של 47 בני-אדם בעקבות מבצע צבאי נרחב שנערך בדרום המדינה (עיירה בשם בלאט האוו) נגד פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. עדי ראייה מסרו שמרבית ההרוגים היו של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-5 במרס 2011 על הריגתם של 22 בני-אדם בעקבות עימותים שפרצו בין שתי מליציות מקומיות הפועלות על קו הגבול בין הצפון לדרום.
--
תאילנד – טרור: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-5 במרס 2011 על הריגתו של נזיר בודהיסטי בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
ישראל רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-5 במרס 2011 על תקיפה של יעדי טרור בעזה בעקבות ירי של טילים לעבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: