Thursday, March 3, 2011

40 הרוגים בדרום-סודאן; 9 ילדים אפגנים נהרגו בהפצצה אמריקאית; 3 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים בתימן; 2 הרוגים בניגריה; טרוריסט נהרג בקשמיר; 6,000 הרוגים בלוב;
--
לוב – מחאה ואלימות: ארגונים לזכויות אדם ומקורות אופוזיציוניים בלוב מסרו ב-2 במרס 2011 על הריגתם של כ-6,000 בני-אדם במהומות בלוב שהחלו ב-17 בפברואר 2011. על-פי הערכות אחדות בטריפולי נהרגו כ-3,000 בני-אדם, בבנגזי נהרגו 2,000 בני-אדם ועוד כ-1,000 נהרגו בשאר המקומות. מקורות בלוב מסרו על הרוגים נוספים (6-15) בעיר ברגה שבמזרח לוב בעקבות הפצצות אוויריות של חיל-האוויר הלובי. עדי-ראיה מסרו שבהפצצה השתתף רק מטוס אחד. כוחות האופוזיציה מסרו שהם הצליחו להשתלט על שדה-התעופה של העיר ברגה שהיא עיר-נפט חשובה. קדאפי נאם שוב במשך 3 שעות ב-2 במרס 2011 מול קהל של עשרות אוהדים, וטען שארגון אל-קאעידה אחראי לאירועים האלימים במדינה. הוא כינה את הדיפלומטים הלובים שערקו "בוגדים". קדאפי הבטיח להילחם עד האדם האחרון ועד האישה האחרונה. קדאפי הזהיר שהמלחמה על העיר בנגזי תגרום לאלפי הרוגים. דוברי האופוזיציה ביקשו מהאו"ם להפציץ את שכירי-הרחב זרים הנלחמים למען קדאפי. מקורות באפריקה מסרו על רכבת-אווירית של שכירי-חרב עושה את דרכה לאזור טריפולי. הליגה הערבית מתנגדת להתערבות זרה בלוב. מקורות בממשל האמריקאי מסרו שארה"ב אינה שוקלת להטיל מצור אווירי על לוב כדי לעזור לאופוזיציה. על-פי הערכות אחדות הממשל האמריקאי מנסה להעניק לקדאפי "מוצא של כבוד" כדי שיעזוב את לוב בהקדם. במהלך הלילה היו ניסיונות של נאמני קדאפי לכבוש עיירות קטנות נוספות סביב טריפולי כדי להדק את השליטה במערב המדינה ובדרכים המובילות לכיוון הגבול עם טוניסיה. בערים אחדות הנמצאות בידי כוחות האופוזיציה מתנהלת מלחמה מבולגנת נגד הכוחות הנאמנים לקדאפי. במקומות אחדים הוקמו מליציות חמושות של אזרחים המנהלות קרבות-רחוב מזדמנים. בבנגזי מנהלת המועצה הזמנית של האופוזיציה מלחמת-תעמולה נגד קדאפי והיא מנסה לגבש ולתאם את הכוחות הפועלים נגדו. במפקדה הראשית של האופוזיציה בבנגזי פועלת תחנת רדיו קטנה המשדרת הודעות לתושבים ותוכניות דת קצרות. עד כה נמסר על 200,000 פליטים הנמצאים באזור הגבול עם מצרים ובאזור הגבול עם טוניסיה.
--
אפגניסטן – נאט"ו – אזרחים: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-2 במרס 2011 על הריגתם של 9 ילדים בהפצצה של כוחות נאט"ו שנערכה באפגניסטן. בחודש בפברואר 2011 נהרגו 63 אזרחים אפגנים בהפצצה של כוחות נאט"ו. דוברים צבאיים אמריקאים ניסו להתעלם מהדיווחים הללו. ברחבי אפגניסטן נערכו הפגנות אחדות של אזרחים שהביעו מחאה נגד ההרג של אזרחים וילדים בידי כוחות נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-2 במרס 2011 על רציחתו של שר נוצרי לענייני מיעוטים בידי פעילי טרור מוסלמים שהתנגדו למדיניותו הליבראלית. כמו כן נמסר על הריגתו של מחבל מתאבד שמטענו התפוצץ לפני הזמן באזור העיר קראצ'י. באירוע נוסף נרצח שוטר בידי פעילי טרור מוסלמים.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-2 במרס 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם (חייל ו-2 אזרחים) בהיתקלות עם פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-2 במרס 2011 על הריגתם של 40 חיילים בידי פעילי טרור הפועלים בחזות ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר. במהלך חודש פברואר 2011 נהרגו בעימותים הללו 212 בני-אדם לפחות.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-2 במרס 2011 על הריגתם של 2 שוטרים בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-מזרח המדינה.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-2 במרס 2011 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי שמהלך היתקלות עם חיילים הודים המוצבים בחבל קשמיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: