Friday, March 18, 2011

40 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 30 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 30 הרוגים בלוב; 27 חיילים נהרגו באפגניסטן; 4 הרוגים בעיראק; 2 חיילים נהרגו בפקיסטן; סטודנט נהרג בדארפור; הרוג בתימן;
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים המקורבים לאופוזיציה הלובית מסרו ב-17 במרס 2011 על הריגתם של לפחות 30 בני-אדם בקרבות שהיו בין כוחות האופוזיציה לבין נאמני קדאפי. מקורות בלוב ציינו שכוחותיו של קדאפי עושים את דרכם לעיר בנגזי. דוברים באופוזיציה הלובית מסרו שהמערב למעשה הפקיר את האזרחים המתנגדים לקדאפי. אזרחים בעיר בנגזי מסרו שהם רוצים לראות את כוחות האו"ם מפציצים את כוחותיו של קדאפי. על-פי מיטב הידיעות המגיעות מלוב שמהלך היממה האחרונה, מסתבר שהמצב די נואש אצל המורדים. בנו של קדאפי, סייף אל-אסלאם הצהיר שאפשר לשחרר את מזרח לוב בתוך יומיים. מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-17 במרס 2011 על היעלמותם של 4 עיתונים שפעלו בלוב. בשעות הערב של ה-17 במרס, נמסר מפי דוברי קדאפי שהחל מה-20 במרס תיכנס לתוקפה הפסקת-אש במטרה לתת למורדים הזדמנות נוספת להיכנע, וכן גם לקראת הדיון שיערך באו"ם בעניין הלובי. מקורות תקשורתיים באופוזיציה הלובית מסרו שהם יקימו נציגות רשמית בארה"ב. מועצת-הביטחון של האו"ם אישרה החלטה המתירה פעולה צבאית בינלאומית לאכיפת לאכיפת הסגר האווירי על לוב החל מ-19 במרס 2011. בשידור רדיו אמר קדאפי לתושבי בנגזי "אנחנו באים בלילה, לא יהיו שום רחמים".
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-17 במרס 2011 על הריגתם של 40 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה באזורים אחדים ברחבי אפגניסטן. מקורות נוספים ציינו שהפעולות הצבאיות שנערכו בשיתוף בין נאט"ו לכוחות אפגניים, התנהלו במשך היומיים האחרונים.מקורות תקשורתיים באפגניסטן לא ציינו האם נפגעו אזרחים או חיילים במהלך הפעולות הצבאיות הללו. מקורות צבאיים בנאט"ו לא מסרו בדיווחיהם של נפגעים בקרב החיילים הזרים השוהים באפגניסטן. על-פי ידיעות אחדות שהתפרסמו באפגניסטן התברר שבפעולה אחת נהרגו כ-30 פעילי טרור מארגון הטליבאן.
--
אפגניסטן – צבא – טרור: מקור צבאי רשמי באפגניסטן מסרו ב-17 במרס 2011 על הריגתם של 21 חיילים אפגנים במהלך פעולות טרור ובפעילות מבצעית במהלך 25 הימים האחרונים.דובר צבאי רשמי מסר שהצבא האפגני מצפה מהצבאות הזרים לשפר את ההצטיידות של הצבא האפגני במטרה לייעל את ההתמודדות נגד פעילי הטרור המוסלמים הפועלים במרחב האפגני.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-17 במרס 2011 על הריגתם של 2 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במחוז האוטונומי בלוצ'יסטן בידי פעילי טרור מוסלמים.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-17 במרס 2011 על הריגתם של 30 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי נוסף שנערך בצפון-ווזיריסטן. להלן ידיעות קודמות שפרסמנו במהלך החודש האחרון בנושא זה: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-16 במרס 2011 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-ווזיריסטן. מידע נוסף: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-14 במרס 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן. זהו החיסול ה-6 שנערך מאז תחילת חודש מרס 2011. מידע נוסף: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-13 במרס 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי נוסף שנערך בפקיסטן. מקור אחר מסר שהטיל פספס את היעד. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-12 במרס 2011 על הריגתם של 14 פעילי טרור בשני חיסולים-ממוקדים שנערכו בפקיסטן ב-11 במרס 2011. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-11 במרס 2011 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן. זהו החיסול-הממוקד השלישי שנערך מאז תחילת חודש מרס 2011.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-17 במרס 2011 על הריגתו של סטודנט במהלך עימותים בין אזרחים לכוחות הצבא הפועלים במחוז דארפור.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-17 במרס 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של שני מטעני-חבלה מאולתרים שהופעלו בידי פעילי טרור מוסלמים בערים בגדאד ותקרית.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-17 במרס 2011 על הריגתו של פעיל טרור מוסלמי מארגון אל-קאעידה בהיתקלות עם כוחות צבא הפועלים במזרח המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: