Tuesday, March 22, 2011

42 הרוגים בסומליה; 25 הרוגים בפקיסטן; 20 הרוגים בתימן; 11 הרוגים בלוב; 9 הרוגים בעיראק; 2 חיילים נהרגו בתאילנד; חייל אמריקאי נהרג בעיראק; הפגנות נוספות בסוריה נגד המשטר;
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-21 במרס 2011 על התפוררות נוספת של המשטר של עלי עבדאללה סאלח. מפקדים בכירים בצבא התימני מסרו כי הם עומדים לצדם של המפגינים. שגרירים אחדים הצהירו כי הם אינם מייצגים יותר את המשטר. שלטונו של עלי עבדאללה סאלח עומד להתפרק בתוך ימים אחדים.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-21 במרס 2011 על הריגתם של 20 בני-אדם בקרבות שנערכו בצפון המדינה בין כוחות צבא לפעילי טרור שיעים מארגון "אל-חוט'יין" המזוהה עם איראן.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים במקורבים לאנשי האופוזיציה בלוב מסרו ב-21 במרס 2011 על הריגתם של 11 בני-אדם מירי של נאמני הנשיא קדאפי במהלך חילופי-אש שהיו בעיר מיסרטה. עדי ראייה מסרו שכוחותיו של קדאפי נסוגו מהעיר בנגאזי. בדרכים המובילות לעיר טריפולי ישנם מאות כלי רכב צבאיים שנפגעו מההפצצה של כוחות נאט"ו.
--
סוריה – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים המקורבים לאופוזיציה הסורית מסרו ב-21 במרס 2011 על הפגנות נוספות שנערכו ברחבי סוריה ובעיקר בעיר דרעא בדרום המדינה. מפגינים הרסו את פסלו של הנשיא לשעבר, חאפז אל-אסד. ביתו של המושל המחוז שפוטר ב-20 במרס 2011 הועלה באש בידי מפגינים. מטה מפלגת הבעת' גם הוא הועלה באש בידי מפגינים, וכן נמסר על הצתות נוספות של מוסדות ציבור. מקורות נוספים בדרעא מסרו שכוח טנקים מדיביזיה מספר 1 שהגיע מהבסיס הצבאי הנמצא ליד העיר קטנא החל להתפרש ברחבי העיר. נמסר על הפגנות נוספות שנערכו במזרח המדינה, בעיקר ביישובים בהם מתגוררים כורדים. בעיר אל-חמה נערכה הפגנה קטנה. בעיר קאמישלי בצפון המדינה נערכה הפגנה של מאות בני-אדם. במחוז אל-חסכה ובעיר אל-חסכה (الحسكة‎), נערכו הפגנות אחדות של עשרות בני-אדם נגד השלטון. כוחות צבא רבים המשיכו לזרום למזרח המדינה על-מנת למנוע הפגנות המוניות של כורדים. כל מחוז אל-חסכה מונה כ-1.2 מיליון נפש. העיר עצמה מונה כ-90,000 נפש לכול היותר. שני הכבישים הראשיים המובלים לעיר אל-חסכה נשלטים בידי כוחות צבא רבים. כמו כן, כל הדרכים המובילות לעיר דרעא נחסמו בידי כוחות-הביטחון של סוריה, והחיילים יצרו טבעת הידוק על העיר. בעקבות הודעת ראשי השבטים במחוז קונייטרה על תמיכתם במפגינים בדרעא, סוריה הזרימה כוחות אחדים לאזור במטרה למנוע התארגנות של מפגינים. אולם גם באזור זה נערכו הפגנות של מאות בני-אדם ונמסר על עצורים רבים. במהלך הימים האחרונים נעצרו כ-1,000 בני-אדם בערים בהן התקיימו הפגנות של תושבים נגד השלטון. גם בעיירה ג'אסם (צפונית לדרעא) נערכה הפגנה נגד המשטר, שפוזרה בכוח בידי אנשי כוחות-הביטחון. אנשי רוח אחדים קיבלו צו משפטי על מעצר-בית. בשעות הערב נמסר שהנשיא בשאר אל-אסד טלפן לראשי השבטים באזור דרעא כדי להביע את תנחומיו של הרג המפגינים. הטלוויזיה הסורית מסרה שישראל שלחה מיליון מסרונים לאזרחים סורים כדי לדרבן אותם לצאת להפגנות. במהלך הערב והלילה נערכו הפגנות נוספות בדמשק, באל-חמה עיירות נוספות בחורן שבדרום המדינה עד לצפון קונייטרה. במהלך היום התפרשו כוחות צבא גם על הכביש הראשי המוביל מהעיר קמישלי לעיר אל-חסכה. כוחות צבא נוספים התפרשו גם בנקודות אסטרטגיות ממשלתיות ברחבי דמשק, חומס, אל-חמה ובחלב.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-21 במרס 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בידי פעלי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחדש לריגול לטובת ארה"ב.
--
פקיסטן – אלימות אסלאמית: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-21 במרס 2011 על הריגתם של 16 בני-אדם בעימותים בין מליציות מקומיות בעיר קראצ'י.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-21 במרס 2011 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בעת ניסיון בריחה וניסיון לחטוף נשק מחיילים.
--
עיראק – טרור – ארה"ב: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-21 במרס 2011 על הריגתו של חייל אמריקאי מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-21 במרס 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם בפיגוע של מחבל-מתאבד שפעל בצפון בגדאד. 6 מההרוגים היו בני משפחה אחת.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-21 במרס 2011 על הריגתם של 42 בני-אדם בקרבות הנערכים בדרום המדינה בין ארגונים פרו-ממשלתיים לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
תאילנד – טרור: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-21 במרס 2011 על הריגתם של 2 חיילים תאילנדים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-19 במרס 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-18 במרס 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם במירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-16 במרס 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. ככול היודע בין ההרוגים היו גם תושבים מוסלמים שנורו בראשם. מאז שנת 2004 נהרגו בדרום המדינה לפחות 4.600 בני-אדם בפיגועים של פעילי טרור מוסלמים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: