Saturday, March 19, 2011

69 הרוגים בדרום-סודאן; 50 הרוגים בתימן; 13 הרוגים בסומליה; 7 הרוגים בסוריה; 5 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בתאילנד; 2 הרוגים בקווקז; 10 פצצות מרגמה נורו לעבר ישראל;
--
סוריה – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-18 במרס 2011 על מאות בני-אדם שהשתתפו בהפגנות מחאה בערים דמשק, חומס, בניאס, דיר א-אזור ודרעא. המקורות מסרו שבהפגנה שנערכה בדמשק נהרג לפחות אדם אחד בעקבות פריצה של אנשי כוחות הביטחון בלבוש אזרחי לתוך המסגד האומיי השוכן במרכז דמשק, במטרה לפזר בכוח את המפגינים. בעיר דרעא, בדרום סוריה, נהרגו לפחות 5 בני-אדם במהלך פעילות צבאית של כוחות-הביטחון נגד המפגינים שבמהלכה הופעל גם מסוק צבאי אחד לפחות. מאות אנשים נפצעו בדרעא. במהלך הלילה התפרסו כוחות צבאיים ברחבי העיר שביצעו מעצרים. הטלוויזיה הסורית מסרה בשעות הערב של ה-18 במרס ש"כוחות הביטחון התערבו בשתי הפגנות שהיו בדרעא ובבניאס במטרה לשמור על שלומם של האזרחים", וזאת בעקבות שריפת עשרות מכוניות והצתת חנויות רבות בידי המפגינים. יום קודם לכן, כוחות-הביטחון של סוריה עצרו 32 פעילים לזכויות אדם באשמה של "פגיעה המוראל הלאומי". מקורות מדיניים בארה"ב גינו בתקיפות את האלימות של המשטר, וכן נאמר ש"סוריה חייבת לאפשר הפגנות שקטות".
--
סוריה – מצרים: מקורות תקשורתיים בסוריה מסרו ב-18 במרס 2011 על פגישה בין נשיא סוריה לראש המודיעין הצבאי המצרי, גנרל מוראד מוואפי, במטרה לקדם את האינטרסים של שתי המדינות ברמות הגבוהות ביותר. סביר להניח שלפגישה הזו היה היבט מדיני - יותר מאשר היבט צבאי.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-18 במרס 2011 כי בעקבות החלטה של מועצת הביטחון המתירה פעולה צבאית בלוב, ממשלת לוב החליטה על הפסקת-אש שנכנסה לתוקף ב-18 במרס 2011. המורדים בלוב מסרו שההכרזה של קדאפי מזויפת. בארה"ב לא מאמינים לקדאפי. מקורות תקשורתיים בבנגזי מסרו על סדרה של פיצוצים שהתרחשה בעיר במהלך שעות הערב של ה-18 במרס 2011. ממשלת לוב קראה לנציגים ממלטה, סין, טורקיה וגרמניה לבוא ולפקח אל-הפסקת-האש. מקורות תקשורתיים באופוזיציה מסרו על כ-20 בני-אדם שנהרגו בקרבות במזרח המדינה.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-18 במרס 2011 על ירי של 10 פצצות מרגמה שנורו לעבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה.
--
תימן – אלימות ומחאה: מקורות תקשורתיים במפרץ-הפרסי מסרו ב-18 במרס 2011 על הריגתם של 45 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון במהלך הפגנה שנערכה נגד שלטונו של הנשיא עלי עבדאללה סאלח. גורמים רבים בזירה הבינלאומית גינו את ההרג.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-18 במרס 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם (3 חיילים ו-3 טרוריסטים) בהיתקלות שהייתה יום קודם לכן עם פעילי טרור מארגון אל-קאעידה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-17 במרס 2011 על הריגתו של פעיל טרור מוסלמי מארגון אל-קאעידה בהיתקלות עם כוחות צבא הפועלים במזרח המדינה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-18 במרס 2011 על הריגתם של 5 פעילי טרור מארגון הטליבאן בעקבות היתקלות צבאית יוזמה שנערכה בידי הצבא הפקיסטני בעמק הסוואט.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-18 במרס 2011 על הריגתם של 13 בני-אדם (לפחות 5 מהם היו חיילים מהאיחוד האפריקאי) בקרבות שפרצו בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב".
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-18 במרס 2011 על הריגתם של 69 בני-אדם (רובם פעילי טרור) במהלך פעילות צבאית שנערכה בידי הצבא של דרום-סודאן נגד פעילי טרור הנתמכים בידי ממשלת חרטום. מידע נוסף: מקורות צבאיים בדרום סודאן מסרו ב-14 במרס 2011 על הריגתם של 42 בני-אדם (40 פעילי טרור ו-2 חיילים), במהלך התקפה שנערכה בידי בדלנים הנתמכים בידי ממשלת חרטום האסלאמית. ההתקפה נערכה על עיר הבירה של הדרום, ג'ובה. פעילי טרור מוסלמים לקחו 100 ילדים יתומים כבני-ערובה. לפי מקורות צבאיים ההתקפה החלה ב-12 במרס 2011.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-18 במרס 2011 על הריגתם של 2 קצינים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז דגסטן.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-18 במרס 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם במירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-16 במרס 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. ככול היודע בין ההרוגים היו גם תושבים מוסלמים שנורו בראשם. מאז שנת 2004 נהרגו בדרום המדינה לפחות 4.600 בני-אדם בפיגועים של פעילי טרור מוסלמים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: