Saturday, March 26, 2011

38 הרוגים בסוריה; 29 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בלוב; 5 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים באפגניסטן; הרוג בקווקז; כומר נרצח במאוריטניה; המחתרת הכורדית תקפה תחנת משטרה טורקית;
==
סוריה – מחאה ואלימות: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-25 במרס 2011 על הריגתם של 35 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון בעיר סנמין ובעיר דרעא שבדרום המדינה. הפגנות מחאה נמשכו לאורך כל הלילה בדמשק, חומס, לטקיה, בניאס, דרעא, רקה, חמה, חאלב, ג'סאם וסנמין. תושבים מסרו שבדמשק נהרגו לפחות 3 מפגינים מירי של כוחות הביטחון. תושבים בסוריה דיווחו על מאות פצועים בהפגנות שהיו במהלך יום שישי. מקורות נוספים ציינו שבשבוע האחרון נהרגו 55 בני-אדם בעיר דרעא לבדה. הטלוויזיה הסורית הצליחה לגייס את המופתי של סוריה, ד"ר אחמד עלי עבד אל-דין, כדי לדבר נגד הניסיונות לעורר מלחמת אזרחים בסוריה. המופתי טען כי את "המפכה האמיתית צריך לעשות בפלסטין ולא בסוריה". לאורך על הערב הטלוויזיה הסורית שידרה הפגנות תמיכה בבשאר אל-אסד וכן קריינים הקריאו הודעות תמיכה בנשיא שהגיעו ממקומות שונים בעולם. כמו כן, סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה "סאנא" מסרה ש"כנופיות חמושות" תקפו את אנשי כוחות הביטחון בעיר סנמין, וכי נהרגו 10 חמושים חברי הכנופיות. הטלוויזיה הסורית מתנהגת כפי שהתנהגה הטלוויזיה המצרית כשהחלו המהומות העממיות במצרים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-25 במרס 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם (2 ילדים ושוטר מקומי) מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במזרח המדינה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-25 במרס 2011 על הריגתם של 13 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל נגד אוטובוס בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב המדינה. מקור צבאי נוסף מסר שהפיצוץ נגרם בידי מחבל מתאבד.
--
פקיסטן – טרור ואלימות: מקורות משטרתיים בפקיסטן מסרו ב-25 במרס 2011 על הריגתם של 16 בני-אדם בעיר קראצ'י במהלך עימותים מזוינים שפרצו בין שתי מליציות מקומיות בעידוד הנמרץ של ארגון הטליבאן הפועל באזור.
--
עיראק – טרור: מקורות משטרתיים בעיראק מסרו ב-25 במרס 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בעיר מוסול.
--
מאוריטניה – טרור: מקורות צבאיים במאוריטניה מסרו ב-25 במרס 2011 על הריגתו של כומר נוצרי שנרצח בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים במדינה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-25 במרס 2011 על התקפה של חברי המחתרת הכורדית על תחנת משטרה ב-24 במרס 2011 בדרום-מזרח המדינה. המקורות מסרו שההתקפה הכורדית כללה התקפה של טילים על תחנת המשטרה. לא נמסר על נפגעים. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-20 במרס 2011 על התקפה אווירית מסיבית של חיל-האוויר הטורקי על כפרים כורדים בצפון-עיראק. לא נמסר על נפגעים. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-19 במרס 2011 על הריגתם של 4 מאנשי המחתרת הכורדית בהיתקלות עם כוחות צבא טורקיים הפועלים בדרום-מזרח המדינה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-16 במרס 2011 על הריגתם של 3 פעילי המחתרת הכורדית בעקבות היתקלות צבאית שנערכה עם כוחות הצבא הפועלים בדרום-מזרח המדינה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-25 במרס 2011 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 2 נוספים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז דגסטן. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-22 במרס 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם כוחות צבא שפעלו במחוז דגסטן.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים במיסרטה מסרו ב-25 במרס 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם מירי של טנק לובי.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: