Monday, February 28, 2011

10 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בטוניסיה; 2 הרוגים בעומאן; 2 הרוגים בפקיסטן; חייל נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 120 הרוגים בסומליה;
--
לוב – מחאה ואלימות: מקורות באו"ם מסרו ב-27 בפברואר 2011 על כ-100,000 בני-אדם שנמלטו בעקבות אירועי הדמים בלוב. שר-המשפטים לשעבר של לוב, מוסטפה עבד אל-ג'ליל, החל לכהן כראש הממשלה הזמנית של לוב. מקורות באזור העיר בנגזי מסרו שהממשלה הזמנית החלה לפעול בעיר בנגזי. ארה"ב הביעה תמיכה בממשלה הזמנית של לוב והבטיחה להגיש סיוע, אולם גורמי האופוזיציה בלוב מסרבים לשתף-פעולה עם ארה"ב בשלב זה. מקורות רפואיים בלוב מסרו שמלאי התרופות אזל. מקורות בטריפולי מסרו שכוחותיו של קדאפי שולטים רק על חלק מטריפולי ועל הדרך המובילה מהעיר לכיוון דרום המדינה בעיקר (לגבול עם ניז'ר). רכבת-אווירית של שכירי-חרב מאפריקה הגיעה לטריפולי. על פי הערכות אחדות כ-10,000 חיילים ושכירי-חרב עומדים לרשותו של קדאפי. מקורות רפואיים בבנגזי מסרו כי בקרב על העיר נהרגו לפחות 500 בני-אדם ונפצעו כ-1,900 נוספים. מקורות תקשורתיים בלוב מסרו שהושלמה ההשתלטות של האופוזיציה של העיר א-זאוויה השוכנת כ-50 קילומטר מהעיר טריפולי. בעיר ביידה התגלה מקלט אטומי המיועד לשהות של חצי שנה לפחות. תחנת שידור של האופוזיציה הפועלת מהעיר מיסרטה הותקפה מהאווירי בידי מטוסים לובים. מקורות רשמיים במצרים מסרו שעד כה כ-62,000 מצרים שעבדו בלוב נמלטו לארצם בעקבות האירועים.
--
עומאן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בעומאן מסרו ב-27 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 6 נוספים מירי של כוחות הביטחון במהלך הפגנת מחאה שנערכה בקריאה לרפורמות פוליטיות במדינה. בסולטנות עומאן מתגוררים כ-3 מיליון תושבים, רבים מהם עובדים זרים. בראש המדינה עומד קבוס בן סעיד אל-סעיד. תל"ג לנפש עומד על 25,000 דולר לשנה. בשנים האחרונות היו רפורמות דמוקרטיות במדינה. מקורות נוספים ציינו כי במהלך ההפגנה הועלו באש תחנת-משטרה מקומית ובנייני צבור אחדים. בהפגנה השתתפו לפחות 2,000 בני-אדם.
--
טוניסיה – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בטוניסיה מסרו ב-27 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם במהלך הפגנת מחאה שנערכה יום קדום לכן. במהלך היום (27 בפברואר) היו עימותים נוספים בין מפגינים לכוחות הביטחון של טוניסיה שיירו גז מדמיע וכדורי גומי לעבר האזרחים. בעקבות המהומות, ראש ממשלת טוניסיה התפטר מתפקידו.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-27 בפברואר 2011 על הפגנות רחבות-היקף נגד נשיא תימן. סביר להניח ששלטונו של עלי עבדאללה סאלח ייפול בקרוב.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-27 בפברואר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם בפיצוץ של 2 מטענים שהופעלו באזור מחוז קנדהאר. עוד 17 בני-אדם נפצעו באירוע.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 בפברואר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום המדינה. מאז תחילת חודש בפברואר 2011 נהרגו באפגניסטן 28 חיילים זרים.
--
הודו – פקיסטן: מקורות צבאים בהודו מסרו ב-27 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 מסתננים מוסלמים שחדרו מפקיסטן לכיוון השטח ההודי.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-27 בפברואר 2011 על הריגתו של פרופסור מאוניברסיטת בגדאד שחוסל בידי פעילי טרור מוסלמים. כמו כן נמסר ממקורות צבאיים על הריגתם של 5 פעילי טרור מארגון "אל-קאעידה" מירי של כוחות-הביטחון הפועלים במחוז הכורדי של עיראק.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-27 בפברואר 2011 על הריגתם של 120 בני-אדם במהלך הימים האחרונים בעקבות מצבע צבאי נרחב הנערך באזור העיר מוגדישו נגד פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-26 בפברואר 2011 על הריגתם של 69 בני-אדם בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב". עדויות קשות על קרבות עקובים מדם ברחבי מוגדישו. מקורות נוספים ציינו גם על הריגתם של לפחות 25 פעילי טרור מארגון "אל-שבאב".
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: