Wednesday, February 23, 2011

50 הרוגים בסומליה; 15 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 6 הרוגים בניגריה; 5 הרוגים בתימן; מנהיג שבטי חוסל באפגניסטן; הרוג בתאילנד; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן;
--
לוב – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-22 בפברואר 2011 על המשך ההפגנות האלימות בכל רחבי לוב. קבוצות מפגינים חמושות הגיעו לגבול עם מצרים. נמל-התעופה של העיר בנגזי הושבת לחלוטין. שגרירי לוב בהודו, בבנגלדש ובארה"ב הודיעו שהם אינם מוכנים לשרת דיקטטור. מועצת-הביטחון של האו"ם התכנסה כדי לדון האירועים האלימים בלוב. אזרחים בלוב מסרו של גופות רבות המוטלות בחוצות העיר טריפולי. הכוחות הנאמנים לקדאפי מתארגנים למלחמת-אזרחים ממושכת. לקדאפי יש יתרות מטבע חוץ אדירות המעניקות לו יתרון גדול בגיוס שכירי-רחב מכל רחבי אפריקה. אלפי אזרחים זרים ממשיכים להימלט מהמדינה. משפחת קדאפי תרמה סכום של 1.5 מיליון לירות שטרלינג לסקול אוף אקונומיקס בלונדון (בנו של קדאפי, סייף אל-אסלאם, קיבל שם דוקטורט). שלטונות בלוב מסרו שהשמיים פתוחים למעבר מטוסים בטריפולי. 400 מלטזים הנמצאים בלוב מתגודדים בשגרירות מלטה ומבקשים סיוע. סין הדמוקרטית הביעה דאגה לנוכח האירועים בלוב. גם ירדן הדמוקרטית הבעיה דאגה כזו. פידל קסטרו טען שכוחות נאט"ו מתכננים פלישה ללוב. מקורות בלוב מסרו שקדאפי הורה להוציא להורג קצינים בכירים, וכן אישים שהתראיינו לתקשורת הבינלאומית. סגן השגריר הלובי באו"ם הצהיר ש"קדאפי משמיד את בני עמו". עדי ראייה בעיר מנגזי מסרו על כ-2,000 הרוגים לפחות מאז החלו ההפגנות ההמוניות.
**
בשעות הערב החל נאומו של קדאפי: זה היה נאום של מנהיג הנמצא בשעותיו האחרונות. התפאורה הייתה בניין שנהרס בהפצצה אמריקאית בשנות ה-80. בנאום המבולבל של קדאפי הוא הבטיח יד קשה כלפי המפגינים וכי הוא הזהיר שתתפתח מלחמת אזרחים שתהרוס את לוב. הוא כינה את המפגינים "עכברושים", "מסוממים", "פחדנים" ו"בוגדים". הוא אף איים בהוצאות-להורג של כאלה שהשתתפו בהפגנות. הוא קרא להמוני תומכיו לקחת נשק ולהתעמת עם המפגינים. קדאפי אמר שהוא לא יעזוב את לוב וכי הוא מוכן למות כשאהיד. מייד לאחר הנאום החלו חילופי-אש כבדים במרכז טריפולי.
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-22 בפברואר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו המשרת בכוח הגיאורגי המוצב באפגניסטן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-22 בפברואר 2011 על הריגתו של מנהיג שבטי מקומי במחוז קנדהאר בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-22 בפברואר 2011 על הריגתם של 15 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי נוסף שנערך בצפון-ווזיריסטן. זהו החיסול השני שנערך ביממה האחרונה. עוד 10 בני-אדם נפצעו בחיסול האמריקאי.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-22 בפברואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם במהלך הפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בצפון-מזרח המדינה. מקור צבאי הוסיף שאחד מההרוגים היה מפקד מקומי בארגון אל-קאעידה. ב-21 בפברואר 2011 נהרגו 3 חיילים תימנים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומלילנד מסרו ב-22 בפברואר 2011 על הריגתם של 50 בני-אדם (רובם טרוריסטים מארגון "אל-שבאב") במהלך קרבות שפרצו בין כוחות צבא מקומיים לבין פעילי טרור הפועלים בצפון המדינה. אתמול נודע על הריגתו של שחקן כדורגל צעיר בפיגוע התאבדות שהתרחש במרכז מוגדישו.
--
ניגריה – טרור: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-22 בפברואר 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור מירי של כוחות הביטחון של ניגריה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-22 בפברואר 2011 על הריגתם של אדם אחד ועל פציעתם של 12 נוספים בפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בדרום המדינה בידי פעילי טרור מוסלמים. מאז שנת 2004 נהרגו יותר מ-4,400 בני-אדם בפעולות טרור של גורמים אסלאמיים הפועלים בדרום המדינהץ
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: