Wednesday, February 9, 2011

4 שוטרים נהרגו בפקיסטן; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; שוטר נהרג באפגניסטן; קצין נהרג בעיראק; שוטר נהרג בקווקז; מל"ט אמריקאי התרסק בתימן; 6 פצצות מרגמה נורו לעבר ישראל מרצועת-עזה;
--
מצרים – מחאה: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-8 בפברואר 2011 על פגישות נוספות שנערכו בין נציגי השלטון לבין גורמי אופוזיציה במצרים. על-פי הרמזים הנמסרים בתקשורת המצרית, מתגבשות הסכמות על עזיבתו ההדרגתית של הנשיא מובראק וגם על עזיבתו את מצרים על-מנת להגן עליו ועל משפחתו. איראן: גורמי אופוזיציה באיראן טענו שאיראן נחטפה בידי חוליגאנים. תימן: אתרי אינטרנט של האופוזיציה החילונית מנהלים מלחמת חורמה נגד גורמי אופוזיציה רדיקליים. ירדן: ראשי השבטים בירדן תוקפים את המלכה הירדנית שהיא ממוצא פלסטיני.
--
אפגניסטן – טרור – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-8 בפברואר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה. מאז תחילת חודש פברואר 2011 נהרגו באפגניסטן 8 חיילים זרים. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו באפגניסטן 40 חיילים זרים. בשנת 2010 נהרגו באפגניסטן 711 חיילים זרים – מרביתם חיילים אמריקאים. בשנת 2009 נהרגו באפגניסטן 521 חיילים זרים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-8 בפברואר 2011 על הריגתו של שוטר מקומי מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון אפגניסטן. מקור נוסף מסר שהפיגוע התבצע בידי מחבל מתאבד וכי עוד 5 בני-אדם נפצעו באירוע. באירוע נוסף שהתרחש ליד העיר קאבול הופעל מטען-חבלה שלא גרם לנפגעים בנפש – כך מסר דובר מקומי של המשטרה האפגנית במחוז.
--
פקיסטן – נאט"ו – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-8 בפברואר 2011 על הריגתם של 4 שוטרים במהלך התקפה על שיירה של כוחות נאט"ו שהייתה בדרכה מפקיסטן לאפגניסטן. מכלית דלק של כוחות נאט"ו נהרסה לחלוטין בעקבות ההתקפה שנערכה בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן. במהלך השנה האחרונה נפגעו בפקיסטן מאות מכליות-דלק של כוחות נאט"ו העושות את דרכן לעבר אפגניסטן. מאות בני-אדם נוספים נהרגו באירועים הללו – רבים מהם עובדים של חברות קבלניות הפועלות בשירותם של כוחות נאט"ו. שלטונות הביטחון של פקיסטן אינה מוסרת דיווחים מדויקים על האירועים הללו, וההרוגים אינם נספרים במניין הנפגעים הכללי של כוחות נאט"ו.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-8 בפברואר 2011 על הריגתו של קצין בצבא העיראקי מפיצוץ של מטען-כפול שהופעל במרכז בגדאד.
--
תימן – טרור – ארה"ב: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-8 בפברואר 2011 על התרסקותו של מל"ט אמריקאי בדרום-תימן בזמן מעקב אחרי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה. בחודשים האחרונים התגבר שיתוף הפעולה הצבאי בין ארה"ב לתימן נגד פעילי טרור מארגונים אסלאמיים. במסגרת הזו, ארה"ב מעניקה סיוע בעזרת מערכת מוטסת המשמשת לחיסולים-ממוקדים בדומה למה שמתרחש באפגניסטן ובפקיסטן. כמו כן, לפני ימים אחדים מסרו מקורות צבאיים רשמיים בתימן שבשנת 2010 נהרגו 178 חיילים תימנים בעימותים מזוינים עם פעילי טרור הפועלים ברחבי המדינה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-8 בפברואר 2011 על הריגתו של שוטר מקומי בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-הקווקז.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-8 בפברואר 2011 על 6 פצצות מרגמה שנורו לעבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים מרצועת-עזה. לא היו נפגעים. בתגובה לירי, צה"ל תקף מטרות טרור בעזה במהלך הלילה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: