Thursday, February 24, 2011

18 הרוגים בניגריה; 7 הרוגים בעיראק; 5 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בקווקז; 2 הרוגים בתימן; פצצות מרגמה וטיל גראד נורו לעבר ישראל; הרוג בעזה; המחאה העממית בלוב נמשכת;
--
לוב – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-23 בפברואר 2011 על הפגנות נוספות שנערכו בכול רחבי לוב נגד המשך שלטונות של מועמר קדאפי. מקורות נוספים ציינו שסביר להניח שעד כה נהרגו במהומות כ-1,000 בני-אדם. שר-החוץ האיטלקי גם הוא נקב במספר הזה של ההרוגים מאז שהחלו המהומות העממיות בלוב. מקורות תקשורתיים מסרו על קרבות קשים בעיר טריפולי. מדינות רבות ממשיכות להוציא את אזרחיהן מלוב. מקורות תקשורתיים בלוב מסרו שמטוס לובי התרסק לאחר שטייסיו סירבו להפציץ מפגינים מהאוויר. גורמים אזרחיים בלוב מסרו שמרבית שטחה של מזרח לוב אינו נמצא בשליטת נאמניו של קדאפי. העיר טוברוק נמצאת בשליטת המפגינים. שר-הפנים שהודיע על התפטרותו לפני ימים אחדים, כנראה נחטף ונרצח בידי נאמני קדאפי (אולם קדאפי הודיע שהשר הצליח להינצל מניסיון התנקשות בחייו). גורמי רפואה בעיר בנגזי מסרו על כ-2,000 הרוגים שרובם נפגעו מירי מאז שהחלו המהומות. מקורות במלטה מסרו שהם סירבו לאשר את הנחתתו של מטוס לובי בו הייתה בתו של קדאפי. אלפי שכירי-חרב מצ'אד וניז'ר מסייעים לקדאפי בקרבות הרחוב הנערכים ברחבי הערים המרכזיות של לוב. המרד בטריפולי דוכא ביד קשה בידי נאמניו של קדאפי.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-23 בפברואר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם (שתי נשים ושני ילדים) מפצצות מרגמה שנורו לעבר עיירה במחוז פשוואר. עוד 7 בני-אדם נפצעו באירוע. אדם נוסף חוסל בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על פציעתם של 14 בני-אדם מפיצוץ של רימון-יד שהושלך בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-מערב המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-23 בפברואר 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם בהיתקלות בין כוחות הביטחון לבין פעילי טרור הפועלים באזור העיר מוסול.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-23 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון במהלך הפגנה שנערכה בעיר צנעא נגד השלטון המרכזי של עלי עבדאללה סאלח.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-23 בפברואר 2011 על הריגתם של 18 בני-אדם במהלך עימותים אלימים שפרצו בין שתי מליציות מקומיות הפועלות בצפון ניגריה. מקור משטרתי מסר שב-7 במרס 2010 נרצחו 109 בני-אדם בעימותים בין מוסלמים לנוצרים וכי מרבית ההרוגים ביו נשים וילדים.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-23 בפברואר 2010 על הריגתם של 4 בני-אדם (שוטר מקומי ו-3 פעילי טרור) בהיתקלות שנערכה בין כוחות הביטחון לפעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-הקווקז.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-23 בפברואר 2011 על הריגתו של טרוריסט אחד ועל פציעתם של 12 פעילי טרור מירי של טנק ישראלי בעת ניסיון של פעילי טרור מוסלמים להניח מטען-חבלה באזור גדר המערכת. זמן קצר לאחר מכן נורו 5 פצצות מרגמה לעבר ישראל. בשעות הערב נורה טיל גראד לעבר באר-שבע, ובתגובה לכך צה"ל תקף מטרות רבות ברצועה לאורך כל הלילה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: