Sunday, February 6, 2011

20 הרוגים בסודאן; 19 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בטוניסיה; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; פיצוץ בצינור גז בסיני בפיגוע; נוצרים מותקפים בניגריה;
--
מצרים – מחאה אזרחית: הטלוויזיה המצרית מסרה ב-5 בפברואר 2011 על פיצוץ עז שהתרחש בצינור המוביל גז לישראל ולירדן בגלל התקפת טרור באזור העיר אל-עריש. מקורות נוספים ציינו שצינור הגז לירדן ניזוק קשות. על-פי הנוהל הקיים במקרים כאלה הופסקה הזרמת הגז לישראל. כ-40 אחוזים מצריכת הגז בישראל מגיעה ממצרים; הטלוויזיה המצרית שידרה לאורך כל היום את קולותיהם של מצרים מכל שדרות החברה שקראו לצעירים להפסיק את ההפגנות כדי להרגיע את המצב במדינה; שר האוצר המצרי מסר כי הבנקים יחזרו לפעול החל מיום ראשון (6 בפברואר 2011) לאחר שבוע של השבתה מאונס בעקבות המהומות. כנופיות זרעו הרס מוחלט באזורים אחדים בקהיר ואלכסנדריה – הנזקים עצומים.
**
מקורות תקשורתיים במצרים מסרו שעומר סולימאן נפגש עם נציגי האופוזיציה כדי להגיע להחלטה בדבר גורלו של הנשיא מובראק ובנוגע להרגעת המצב הפוליטי במדינה. בניגוד למה שניטען בישראל במקורות אחדים, למובארק אין שום השפעה על תהליך קבלת ההחלטות במצרים בימים אלה. מזכ"ל מפלגת השלטון הודח, ובמקומו התמנה חוסאם בדרוואי הנחשב לדמות ליברלית במפלגה. כמו כן הטלוויזיה המצרית מסרה שהנשיא מובראק פרש מראשות מפלגת השלטון (המפלגה הלאומית הדמוקרטית). עומר סולימאן וראשי הצבא מנהלים את המדינה תוך כדי הטלת מגבלות רבות על הנשיא מובראק כדי לסלול את השינוי הפוליטי במדינה המצרית.
**
ארה"ב, גרמניה ובריטניה משנות את הטון בנוגע למצרים – הדרישה להחלפתו של מובראק עומדת בעינה, אך הן אינן רוצות שמצרים תערוך בחירות בזמן הקרוב כדי למנוע את עליית הכוחות האסלאמיים במדינה. לכן, נמסר מפי גורמים אחדים שמובראק יכול להישאר בתפקידו בתקופת המעבר.
**
אפגניסטן – טרור – נאט"ו: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-5 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-5 בפברואר 2011 על הריגתם של 19 פעילי טרור במהלך שתי פעילויות צבאיות יזומות שנערכו בדרום המדינה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-5 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל לעבר מכונית חולפת ליד אזור הגבול עם אפגניסטן. עוד 2 עוברי-אורח נפצעו בפיגוע.
--
צפון-סודאן – דרום-סודאן: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-5 בפברואר 2011 על הריגתם של 20 בני-אדם במהלך עימות מזוין שפרת בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור הנתמכים בידי ממשלת חרטום. מקורות נוספים מסרו כי פעילי הטרור סירבו להניח את נשקם על-פי הדרישה של ממשלת דרום-סודאן.
--
ניגריה – נוצרים: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-5 בפברואר 2011 על התקפות נוספות של מוסלמים כלפי נוצרים בעיר ג'וס. במהלך השבועות האחרונים נהרגו באזור כ-200 בני-אדם. תמונות קשות פרסמו בהם נראים עשרות ילדים נוצרים שנרצחו בידי מוסלמים.
--
טוניסיה – מחאה: מקורות תקשורתיים בטוניסיה מסרו ב-5 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של שוטר מקומי מהלך הפגנת מחאה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: