Tuesday, February 8, 2011

10 הרוגים בסומליה; 5 הרוגים באפגניסטן; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; הרוג בעיראק; הרוג בפקיסטן; הרוג בהודו; 35 פעילי טרור נעצרו בטורקיה; פצועים בעיר קראצ'י; ארה"ב מקבלת את תוכניתו של עומר סולימאן; הקולנוען הסורי עומר אמירלאי הלך לעולמו;
--
מצרים – מחאה: ארה"ב קיבלה את תוכניתו של עומר סולימאן להשאיר את חוסני מובארק כנשיא חסר-סמכויות עד שהמצב יירגע במדינה המצרית. כפי שכתבנו כאן במהלך הימים האחרונים, מובארק הוא נשיא בובה שתפקידו כרגע לשמש דמות ייצוגית בלבד. מקורות תקשורתיים בארה"ב מסרו ב-7 בפברואר 2011 כי הילרי קלינטון הצהירה שעזיבתו של מובארק כרגע תגרום לאי-יציבות פוליטית במדינה. המדיניות הרשלנית של ארה"ב בנוגע למובארק מעלה גיחוך אצל מנהיגים בכירים בעולם-הערבי.
**
עומר סולימאן, סגן-הנשיא, ניהל במהלך היום מגעים נוספים עם ראשי האופוזיציה על רפורמות פוליטיות מבלי להביא להגברת השפעתם של "האחים המוסלמים" על המערכת הפוליטית במדינה.
**
ממשלת מצרים הודיעה ב-7 בפברואר 2011 על עלייה של 15 אחוזים במשכורות של עובדי הציבור והפנסיות. עלות ההחלטה הזו עשויה להגיע לכדי מיליארד דולר. שר האוצר סמיר רדואן הודיע שההחלטה תיכנס לתוקף החל מחודש אפריל 2011.

אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-7 בפברואר 2011 על הריגתו של פקיד בכיר בדרום המדינה בידי פעיל טרור מוסלמי שהיה לבוש כחייל אפגני.
--
אפגניסטן – טרור – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-7 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם (חייל נאט"ו, מתורגמן וטרוריסט מוסלמי) בפיגוע התאבדות שהתרחש באזור העיר קנדהאר. מאז תחילת חודש בפברואר 2011 נהרגו 5 חיילים זרים. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו באפגניסטן 37 חיילים זרים. בשנת 2010 נהרגו באפגניסטן 711 חיילים זרים.
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-7 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 אזרחים אפגנים שעברו עברו חברת סינגפורית שנורו בטעות בידי כוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-7 בפברואר 2011 על הריגתו של שוטר מקומי ועל פציעתם של 7 נוספים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-מערב המדינה.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-7 בפברואר 2011 על פציעתם של 2 בני-אדם בפיצוץ כפול שהתרחש בעיר קראצ'י. במהלך השנה האחרונה נהרגו מאות בני-אדם בעקבות עימותים אלימים שפרצו על רקע אתני-פוליטי-דתי בעידודם הנמרץ של פעילי טרור מארגון הטליבאן.
--
הודו – פקיסטן: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-7 בפברואר 2011 על הריגתו של איש עסקים הודי שנורה בידי מתנקשים מהלך מסע עסקים האיש ערך בפקיסטן השכנה.
--
עיראק – טרור: מקורות משטרתיים בעיראק מסרו ב-7 בפברואר 2011 על הריגתו של ילד בן 8 בעת ניסיון התנקשות באביו של הילד העובד בשירות הביטחון המקומי.
--
סומליה – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-7 בפברואר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם ועל פציעתם של 25 נוספים בעימות מזוין שהתפתח בין שתי מליציות אתניות מקומיות הפועלות במרכז סומליה.
--
טורקיה – טרור: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-7 בפברואר 2011 על מעצרם של 35 בני-אדם ליד העיר איסטנבול בחשד לחברות בארגון הטרור האסלאמי "תנועת חיזבאללה" שנוסדה בשנות ה-80 בעקבות המאבק הטורקי הנערך נגד חברי המחתרת הכורדית ה-PKK.
--
סוריה – אמנות: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-7 בפברואר 2011 על מותו של הקולנוען הסורי עומר אמירלאי (عمر أميرالاي) שמת בדמשק בגיל 66 ב-5 בפברואר 2011. אמירלאי היה ידוע בסרטיו הביקורתיים על הכלכלה והחברה הסורית. ימים אחדים לפני מותו הוא חתם על מסמך המביע תמיכה בהפגנות העממיות במצרים. וכן הוא חתם על מסמך 99 האינטלקטואלים משנת 2000 שקראו לרפורמות פוליטיות בסוריה. "האביב של דמשק" החל ביוני 2000 והסתיים בסתיו 2001.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: