Sunday, February 20, 2011

84 הרוגים בלוב; 18 הרוגים באפגניסטן; 15 הרוגים בסומליה; 4 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים בקווקז; 2 הרוגים בג'יבוטי; 2 הרוגים בסודאן; הרוג בתימן; הרוג בקשמיר; הפגנות בכל רחבי העולם-הערבי;
--
ג'יבוטי - מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בג'יבוטי מסרו ב-19 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם (מפגין ושוטר) במהלך הפגנת מחאה שנערכה נגד המשטר הג'יבוטי ונגד הנשיא איסמעיל עומר גאולה השולט במדינה מאז שנת 1999.
--
טוניסיה - מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בטוניסיה מסרו ב-19 בפברואר 2011 על הפגנת נגד התנועה האסלאמית בעקבות רציחתו של כומר פולני. כמו כן נמסר על שחרורם של 3,000 אסירים פולטיים.
--
בחריין - מחאה ואלימות: מקורות מוסמכים בבחריין מסרו ב-19 בפברואר 2011 על פציעתם של כ-80 בני-אדם במהלך עימותים שהיו לאורך כל היום בין כוחות-הביטחון של בחריין לבין מפגינים שיעים. במהלך היום ניתנה הוראה לכוחות הצבא לעזוב את כיכר הפנינה, וכשהגיעו מפגינים למקום לחגוג את ניצחונם פרצו במקום עימותים אלימים נוספים שגרמו לפצועים נוספים. ליד בתי-החולים של בחריין עדיין מתגודדים מפגינים. שוטר בחרייני ערק בשידור חי והצטרף למחאה של השיעים.
--
לוב - מחאה ואלימות: מקורות אזרחיים בלוב ומחוצה לה מסרו ב-19 בפברואר 2011 על הריגתם של 84 בני-אדם בעקבות ההפגנות שנערכו בלוב במהלך שלושת הימים האחרונים. עוד נודע שכוחות-הביטחון של לוב משתמשים בירי של צלפים כדי להתמודד עם המפגינים.
--
כוויית - מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בכוויית מסרו ב-19 בפברואר 2011 על פציעתם של 7 בני-אדם במהלך הפגנה שנערכה בכוויית סיטי נגד המשטר.
--
תימן - מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-19 בפברואר 2011 על הריגתו של אדם אחד מהלך הפגנה שנערכה בעיר עדן נגד המשך שלטונו של נשיא תימן. לאורך כל היום היו עימותים אלימים גם בעיר צנעא.
--
אלג'יריה - מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-19 בפברואר 2011 שכוחות-ביטחון של אלג'יריה פיזרו הפגנת מחאה שנערכה נגד המשטר במדינה. ההפגנה נערכה בידי ארגון הגג של ארגונים אופוזיציוניים הפועלים באלג'יריה. נמסר על אדם אחד שנפצע קל מאוד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מרו ב-19 בפברואר 2011 על הריגתם של 18 בני-אדם במהלך התקפה של פעילי טרור על סניף של בנק מקומי בעיר ג'לאלבד.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו על הריגתם של לפחות 4 בני-אדם (שניים מהם שוטרים) בעקבות שתי התקפות של פעילי טרור מוסלמים שנערכו בצפון-מערב המדינה. מקור נוסף ציין שהתקפה אחת הייתה על תחנת משטרה, וההתקפה השנייה הייתה על בית-חולים מקומי.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-19 בפברואר 2011 על הריגתם של 15 בני-אדם ועל פציעתם של 30 נוספים בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבים פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-19 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 4 נוספים במהלך היתקלות שהייתה יומיים קודם לכן בין כוחות הצבא המקומיים לבים פעילי טרור הפועלים בהשראתה של ממשלת חרטום.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-19 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 תיירים רוסים בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-הקווקז.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-19 בפברואר 2011 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מירי של חיילים הודים הפועלים במחוז קשמיר. 4 מפגינים נוספים נפצעו במהלך עימותים שפרצו בין תושבים במחוז קשמיר לבין שוטרים הודים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: