Monday, February 21, 2011

300 הרוגים בלוב; 64 אפגנים נרצחו בידי כוחות נאט"ו; 53 הרוגים בסומליה; 28 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים באיראן; הרוג בתימן; הרוג בקווקז; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; 17 תיירים נפצעו בתאילנד; הפגנות מחאה ברחבי העולם-הערבי;
--
לוב – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בינלאומיים המסתמכים על עדויות המגיעות מתוך לב מסרו ב-20 בפברואר 2011 על כ-300 הרוגים מירי של כוחות-הביטחון על מפגינים המוחים נגד המשך שלטונו של מועמר קדאפי. חיילים לובים משתמשים במסוקים ובירי של צלפים כדי לעצור את המפגינים. מקורות נוספים ציינו שקדאפי הורה לנתק את החשמל באזורים אחדים, ואף נמסר שהוא הורה לבתי-החולים הממשלתיים לא להעניק סיוע לפצועים. מקור נוסף ציין שאחדים משרי הממשלה הלובית התפטרו או איימו להתפטר בעקבות האירועים האלימים הללו. סילוקו של מועמר קדאפי הוא רק עניין של זמן. תושבים בעיר בנגזי מסרו כי הם הצליחו להשתלט על העיר ולגרש את השוטרים והחיילים הנאמנים לקדאפי. המפגינים הצליחו לתפוס מחסני-נשק של הצבא, דבר המסייע להם להילחם נגד נאמני הנשיא. אזרחים מסרו שמפקד צבאי בכיר בבנגזי החליט לערוק ולפעול יחד עם האזרחים. הצבא הלובי מורכב מלוחמים אפריקאים ממדינות שונות. שגריר לוב בליגה הערבית התפטר מתפקידו. בנו של קדאפי הבטיח שינויים בחוקה.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-20 בפברואר 2011 על הריגתו של סטודנט באוניברסיטת צנעא במהלך עימותים אלימים בים מפגינים לכוחות-הביטחון של תימן. עימותים נוספים התרחשו גם באזור העיר עדן ונודע על פצועים אחדים בקרב המפגינים.
--
איראן – מחאה ואלימות: ארגוני אופוזיציה באיראן מסרו ב-20 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 מפגינים בעקבות תהלוכת מחאה שנערכה נגד המשטר. דיווחים נוספים מסרו על מעצרים ופצועים בקרב המפגינים.
--
מרוקו – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים במרוקו מסרו ב-20 בפברואר 2011 על הפגנת מחאה של אלפי בני-אדם שנערכה בדרישה לרפורמות פוליטיות במדינה. המפגינים דרשו חוקה דמוקרטית והגבלה של השלטון המלוכני במדינה. מקורות נוספים ציינו שקרוב ל-10,000 בני-אדם השתתפו בהפגנה שהתקיימה בעיר רבאט.
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-20 בפברואר 2011 כי כוחות נאט"ו הרגו 64 אזרחים (15 גברים, 20 נשים ו-29 ילדים) במהלך הפעילות צבאית של כוחות נאט"ו במחוז קונאר שנערכה במהלך ארבעת הימים האחרונים. דוברים רשמיים מסרו שכוחות נאט"ו בודקים את הטענות הללו. כרגיל, כוחות נאט"ו מסרו שהם הרגו 36 פעילי טרור, אך למעשה שוב נהרגו עשרות אזרחים חפים-מפשע.
--
אפגניסטן – טרור – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-20 בפברואר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו המשרת בכוח הצרפתי המוצב באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-20 בפברואר 2011 על הריגתם של 28 פעילי טרור מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה של הצבא הפקיסטני באזור הגבול המשותף עם אפגניסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-20 בפברואר 2011 על הריגתם של 53 בני-אדם ועל פציעתם של 80 נוספים בקרבות עקובים-מדם הנערכים באזור העיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבן פעילי טרור מארגון "אל-שבאב". מקור נוסף מסר שמרבית ההרוגים היו אזרחים וחלקם בפעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-20 בפברואר 2011 על הריגתו של פקיד בכיר צפון הקווקז מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-20 בפברואר 2011 על פציעתם של 17 תיירים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום-המדינה. מאז שנת 2004 נהרגו יותר מ-4,400 בני-אדם בפעולות טרור של גורמים אסלאמיים הפועלים בדרום המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: