Thursday, February 10, 2011

87 הרוגים בסומלילנד; 9 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים במצרים; 3 הרוגים בתימן; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; הרוג באפגניסטן; הרוג בפקיסטן; שר נרצח בדרום-סודאן; 739 ילדים אפגנים נהרגו בשנת 2010;
--
סומלילנד – טרור: מקורות תקשורתיים בסומלילנד מסרו ב-9 בפברואר 2011 על הריגתם של 87 בני-אדם במהלך קרבות בין חיילי הממשלה לבין פעילי טרור הפועלים במחוז האוטונומי.
--
מצרים – מחאה: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-9 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 100 נוספים מירי של כוחות הביטחון של מצרים במהלך הפגנות שנערכו בדרום המדינה. הטלוויזיה המצרית דיווחה במהלך היום על הפגנות נוספות שנערכו בכיכר אל-תחריר במרכז קהיר. מקור מצרי מסר ב-9 בפברואר 2011 שממשלת מצרים תסיר את החסימה על שידוריה של תחנת אל-ג'זירה – חסימה החלה לפני כ-10 ימים בעקבות התסיסה שעוררה התחנה במהלך ההפגנות ההמוניות שהיו מאז ה-25 בינואר 2011. מתח דיפלומטי בין מצרים לטורקיה על רקע התייחסויותיו של ארדואן על המתרחש במצרים – מצרים רואה בזה פגיעה קשה בכבודה. (המשטר הצבאי במצרים יזכור לטובה את עמידתה של ישראל לטובת מובארק כשכולם דרשו את ראשו). דוברים של האחים המוסלמים במצרים מסרו כי הם אינם שואפים להשיג עוצמה פוליטית במצרים. תחנת אל-ג'זירה ממשיכה להגזים במספר האנשים שנמצאים בכיכר אל-תחריר והיא יוצרת מציאות שאינה קיימת בפועל.
--
אפגניסטן – טרור – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-9 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו בהתקפה של פעילי טרור מארגון הטליבאן שנערכה בדרום המדינה.
--
אפגניסטן – טרור – ילדים: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-9 בפברואר 2011 כי בשנת 2010 נהרגו מידי יום 2 ילדים אפגנים באירועים אלימים בהם היו מעורבים כוחות צבאיים אן ארגוני טרור. על-פי ההודעה שנמסרה, בשנת 2010 נהרגו באפגניסטן 739 ילדים מתחת לגיל 18.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-9 בפברואר 2011 על הריגתו אזרח אמריקאי, קצין-מכס לשעבר ואיש משמר-הגבול, שעבד עבור המכס האפגני. האמריקאי נהרג מפיצוץ של מטען-חבלה שהוצמד לצד הדרך והופעל בשעה שעברה מכוניתו.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-9 בפברואר 2011 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בצפון-מערב פקיסטן בשוק הומה אדם.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-9 בפברואר 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם ועל פציעתם של 80 נוספים מפיצוץ של 3 מכוניות-תופת שהופעלו בעיר כירכוך.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-9 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של מרגמות שנורו בידי פעילי טרור מאורגון "אל-חוט'יין" הפועלים בצפון תימן.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-9 בפברואר 2011 על הריגתו של שר בעיר ג'ובה מירי של מתנקשים. השר היה הממונה על הפיתוח האזורי בממשלת דרום-סודאן. לאחרונה נערכה הצבעה בדרום על היפרדות בצפון-סודאן האסלאמית.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: