Saturday, February 19, 2011

46 הרוגים בלוב; 11 הרוגים באפגניסטן; 7 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים בתימן; 3 הרוגים בפקיסטן; חייל נאט"ו מהכוח הגרמני נהרג באפגניסטן; חייל נהרג בתאילנד;
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-18 בפברואר 2011 על הריגתם של 11 בני-אדם מפיגוע של מחבל-מתאבד שהתבצע באזור העיר קאבול.
--
אפגניסטן – טרור – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-18 בפברואר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מהכוח הגרמני כתוצאה מפיצוץ של מטען-חבלה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-18 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בצפון-מערב המדינה ובתקרית נוספת. מקורות צבאיים מסרו שאת מכונית התופת הפעיל מחבל מתאבד בגיל ההתבגרות שגויס בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-18 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 אזרחים ועל פציעתם של 5 שוטרים בפיגוע שהתבצע במרכז העיר מוסול. כמו כן נמסר על 4 הרוגים כורדים במהלך הפגנה שנערכה בצפון-עיראק נגד הרשויות המקומיות באזור.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-18 בפברואר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מהשלכת רימון-יד ומירי של שוטרים במהלך הפגנה שנערכה בעדן נגד המשטר של ממשלת צנעא. כמו כן נמסר על אלפי מפגינים שתקפו בניינים ציבוריים בעדן. מקורות נוספים ציינו שפקידים בכירים ואנשי צבא ברחו מהעיר. בשבוע האחרון נהרגו 10 בני-אדם בהפגנות נגד המשטר.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-18 בפברואר 2011 על הריגתו של חייל אחד מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
לוב – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בינלאומיים וארגון אמנסטי ציינו ב-18 בפברואר 2011 על הריגתם של 46 בני-אדם בעקבות המחאה העממית שפרצה בלוב מהלך הימים האחרונים. עוד נמסר כי מפגינים בעיר ביידא תלו שני שוטרים. הפגנות אלימות נערכו בבנגזי, בביידא, בטוברוק וטריפולי. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בינלאומיים המסתמכים על גורמי האופוזיציה בלוב מסרו ב-17 בפברואר 2011 על הריגתם של 20 בני-אדם במהלך עימותים אלימים שפרצו בין מפגינים לכוחות הביטחון של לוב. במהלך "יום הזעם" שתוכנן מראש, נערכו עשרות הפגנות של אזרחים שביקשו למחות נגד משטרו של מועמר קדאפי. גורמי האופוזיציה בלוב מסרו ש"עוד בובה של ארה"ב עומדת ליפול". בעיר בנגזי נמסר שכוחות המשטרה נסו מהמקום בשל הפגנות המוניות. כל המחוז של העיר בנגזי מייצר את עיקר ההכנסות של לוב המתבססות של נפט ומוצריו.
--
העולם-הערבי – מחאה: בירדן פרצו עימותים בין מפגינים לאנשי כוחות הביטחון ונמסר על 8 פצועים. בבחריין נמשכו גם היום הפגנות נגד השלטון המלוכני הסוני. כמו כן נמסר על הפגנות שנערכו ליד בתי-החולים בהם מאושפזים הפצועים מהעימותים של הלילה הקודם ונמסר על 50 פצועים נוספים. עד כה נמסר על לפחות 5 הרוגים. במצרים נערכה הפגנת המונים בכיכר אל-תחריר לציון שבוע לסילוקו של חוסני מובארק. בסוריה נמשכת הערנות הביטחונית במוקדים אסטרטגיים רבים ובמיוחד באזורים בהם מתגוררים כורדים. כמו כן נמסר על הפגנה שנערכה דמשק נגד המשטר, אולם היא לא התפתחה להפגנה המונית. בג'יבוטי נערכו הפגנות נגד המשטר לאורך כל היום.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: