Saturday, February 12, 2011

140 הרוגים בדרום-סודאן; 15 הרוגים באפגניסטן; 11 הרוגים בסומליה; 6 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בניגריה; 3 הרוגים בעיראק; מובארק התפטר בלחץ הצבא;
--
מצרים – פוליטיקה: הטלוויזיה המצרית מסרה הודעה ב-11 בפברואר 2011 על התפטרותו של חוסני מובארק והעברת השליטה לידי הצבא בראשותו של שר-ההגנה טנטאווי. בכך הושלמה ההפיכה הצבאית החלה לפני כשבועיים בלחץ הצבא. ראשי הצבא הודיעו על פיזור שני בתי הפרלמנט ופירוקה של הממשלה המצרית החדשה שמונתה בידי מובארק לפני שבועיים. כפי שטענתי כבר מראשית המהומות, הצבא הוא הגורם היחידי שיכול לקחת את העניינים לידיו. מידע נוסף: חוסני מובארק נשא נאום חשוב ב-10 בינואר 2011. הנאום עורר ציפיות רבות במצרים ומחוצה לה. לאורך כל שעות הערב היו ספקולציות רבות בנוגע לתוכניותיו של מובארק. במרבית הערוצים בעולם דיברו על כך שמובארק יודיע על פרישתו. הודעה מספר 1 של הצבא עוררה ציפיות רבות. בשעה 22:30 מובארק מסר את דבריו בנאום מוקלט. עיקרי הדברים: מובארק מעביר את סמכויותיו לעומר סולימאן; מובארק אינו מתכוון לפרוש לחלוטין מהתפקיד; הוא מתכוון למות במצרים; מובארק מסרב לקבל תכתיבים של מדינות זרות (ארה"ב); הוא רוצה שהעם המצרי יכיר את ההיסטוריה האישית שלו. בסיכומו של דבר הנאום עורר אכזבה גדולה בקרב המפגינים שגדשו את כיכר אל-תחריר. למעשה, הצבא ועומר סולימאן שולטים לחלוטין במצרים מאז שסולימאן התמנה לסגן-הנשיא לפני שבועיים. מובארק אינו חלק מתהליך קבלת ההחלטות במדינה, אלא הוא רוצה לפרוש בכבוד. מייד לאחר נאומו של מובארק, החל נאומו של עומר סולימאן שקרא למפגינים להתפזר משום שהם קיבלו את מבוקשם. כמו כן, סולימאן אמר לציבור המצרי לא להיות מושפע מערוצי הטלוויזיה המסיתים לאלימות במצרים. כפי שטענתי מלכתחילה, במצרים יש משטר צבאי בהנהגתם של עומר סולימאן – הנשיא בפועל, שר-ההגנה - טנטאווי, והרמטכ"ל המצרי - ענאן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-11 בפברואר 2011 על הריגתם של 15 פעילי טרור מארגון הטליבאן בשתי התקפות יזומות שנערכו בשיתוף עם כוחות נאט"ו והצבא האפגני באזור מחוז קונאר.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-11 בפברואר 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור במבצע צבאי שנערך באזור עמק הסוואט הנמצא ברובו בשליטה של פעילי טרור מארגון הטליבאן ואל-קאעידה.
--
עיראק – טרור אתני: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-11 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מליציות שבטיות במחוז כירכוך.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-11 בפברואר 2011 על הריגתם של 11 בני-אדם ועל פציעתם של 37 נוספים בקרבות שפרצו בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-11 בפברואר 2011 על הריגתם של 140 בני-אדם בקרבות שפרצו בין כוחות הצבא של דרום-סודאן לבין פעילי טרור הנתמכים בידי ממשלת חרטום של עומר אל-באשיר. מידע נוסף: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-10 בפברואר 2011 על הריגתם של 16 בני-אדם בעקבות קרבות שפרצו בין כוחות הצבא המקומי לפעילי טרור המזוהים עם ממשלת חרטום. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-9 בפברואר 2011 על הריגתו של שר בעיר ג'ובה מירי של מתנקשים. השר היה הממונה על הפיתוח האזורי בממשלת דרום-סודאן. לאחרונה נערכה הצבעה בדרום על היפרדות בצפון-סודאן האסלאמית. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-6 בפברואר 2011 כי מספר ההרוגים בהתקפה שהייתה יום קודם לכן עלה ל-50 בני-אדם. מקורות נוספים מציינים שמסר ההרוגים עלול להגיע ל-55 בני-אדם. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-5 בפברואר 2011 על הריגתם של 20 בני-אדם במהלך עימות מזוין שפרת בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור הנתמכים בידי ממשלת חרטום. מקורות נוספים מסרו כי פעילי הטרור סירבו להניח את נשקם על-פי הדרישה של ממשלת דרום-סודאן.
--
ניגריה – טרור מוסלמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-11 בפברואר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם בעימותים שפרצו בין מוסלמים לנוצרים במרכז המדינה. במהלך השבועות האחרונים נהרגו מאות בני-אדם בעימותים שפרצו בין מוסלמים לנוצרים ברחבי המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: