Tuesday, February 22, 2011

600 הרוגים בלוב; 31 הרוגים באפגניסטן; 17 הרוגים בסומליה; 12 הרוגים בעיראק; 10 הרוגים בניגריה; 7 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי שפקיסטן; 5 הרוגים במרוקו; הרוג בתימן;
--
לוב – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-21 בפברואר 2011 על עימותים אלימים ביותר שהיו בכל רחבי לוב. בנייני ממשלה רבים עלו באש בעיר טריפולי. על-פי הערכות אחדות נהרגו עד כה כ-600 בני-אדם. נמסר על מטוסים לובים שמפציצים מפגינים. ידיעות אחדות מדברות על כ-1,000 הרוגים בשבוע האחרון. מפגינים הצליחו להשתלט על בסיסים צבאיים ונמסר גם על עריקות של מפקדים בכירים. כפי שכתבתי לפני ימים אחדים, מתברר שעידן קדאפי הסתיים בלוב. שגריר לוב סין, חוסין צאדק אל-מוסארטי החליט גם הוא להתפטר מתפקידו בעקבות המחאה נגד קדאפי. דיפלומטים זרים מתארים את העיר בנגזי כאזור מלחמה. ישנן ידיעות שהשר לביטחון-הציבור ערק לטובת המתנגדים לקדאפי. חיילים לובים שנתפסו בחיים הוצאו להורג בידי המון סוער. דיפלומטים לובים בשבדיה התפטרו במחאה על האירועים בלוב. במלטה נמסר של שני מטוסי חיל-האוויר הלובי שנחתו במפתיע במלטה. שר-החוץ של בריטניה מסר שקדאפי ברח לוונצואלה. הטלוויזיה הלובית מסרה קדאפי עדיין נמצא בלוב. חלק מראשי השבטים בלוב הצהירו על תמיכתם במפגינים. תושבים בלוב מסרו שהעיר טריפולי משותקת. במהלך הלילה הטלוויזיה הלובית שידרה סרטון קצר של דקה מה נראה קדאפי אומר שהוא נמצא בלוב. דיפלומטים לובים נוספים קראו לקדאפי להתפטר ולעזוב את המדינה. השייח' קרדאווי קרא לחסל את קדאפי. משמר-הגבול הלובי עזב את עמדותיו בגבול עם מצרים. עשרות עיתונאים מתגודדים באזור הגבול כדי להיכנס ללוב ברגע שזה יתאפשר.
--
מרוקו – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים מסרו ב-21 בפברואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם בעקבות ההפגנות ההמוניות שהיו ברחבי-המדינה. מקורות נוספים ציינו שמספר המפגינים הגיע לכדי 40,000 בני-אדם.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-21 בפברואר 2011 על הריגתו של מפגין נוסף במהלך עימותים אלימים שהיו בעיר צנעא. עד כה נהרגו בעימותים הללו 12 בני-אדם.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-21 בפברואר 2011 על הריגתם של 31 בני-אדם ועל פציעתם של 40 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בבניין ממשלתי במחוז קונדוז.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-21 בפברואר 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי נוסף שנערך בצפון-מערב המדינה. זהו החיסול הראשון לחודש פברואר 2011.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-21 בפברואר 2011 על הריגתם של 12 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע באזור העיר סמארה. כמו כן נמסר על הרוג נוסף בהפגנת מחאה של כורדים בצפון-עיראק.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-21 בפברואר 2011 על הריגתם של 17 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע באזור העיר מוגדישו באמצעות מכונית-תופת.
--
ניגריה – אלימות: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-21 בפברואר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם במהלך עימותים מזוינים שפרצו בין שתי מליציות חמושות.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: